برنامه های طرح قرآنی ۱۴۵۵ کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری اعلام شد

مظاهری در گفتگوی زنده تلویزیونی با شبکه قرآن و معارف سیما برنامه های طرح قرآنی ۱۴۵۵ کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» امروز (سه شنبه ۱۵ تیر) در گفتگوی زنده تلویزیونی با شبکه قرآن و معارف سیما، برنامه های طرح قرآنی ۱۴۵۵ کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری را اعلام کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح قرآنی ۱۴۵۵ مصداقی از آیه شریفه ۲۹ سوره «ص» است که خداوند متعال می فرماید: كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ، این کتابی است پربرکت که بر تو نازل کرده ایم تا در آیات آن تدبر کنند.

 

وی در ادامه افزود: طرح قرآنی ۱۴۵۵ توانسته است، به طرق مختلف و متناسب با نیازسنجی های روز به تحقق این آیه قرآن کریم کمک کند و به اجتماع نورانیت ببخشد.

 

مظاهری ابراز کرد: در استان چهارمحال و بختیاری با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش کرده ایم این طرح به طرز شایسته و با گستره بالا اجرا شده و ثمرات این طرح که در واقع هدایتگری به واسطه قرآن و سبک زندگی قرآنی هست را در خانواده ها و اجتماع نهادینه کنیم و در اجتماعی کردن مسائل قرآنی نقش داشته باشیم.

 

وی گفت: از مهم‌ترین اقداماتی که تاکنون برای طرح قرآنی ۱۴۵۵ انجام شده است، می توان به اطلاع رسانی از طریق رسانه های استان بالاخص صدا و سیمای استانی و استفاده از ظرفیت خبرگزاری های استان در انتشار مطلوب طرح اشاره کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت ائمه جماعات مساجد و اساتید قرآنی استان در برگزاری جلسات آموزشی و تبیین آیات منتخب طرح بهره مند شده ایم.

 

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی گسترده و تشویق به مشارکت حداکثری در طرح توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد، به ویژه در روستاها داشته ایم، افزود: اطلاع رسانی روزانه مسابقه پیامکی طرح هم از طریق پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی در حال انجام است.

 

مظاهری بابیان اینکه تعامل خوبی با نهادها و دستگاه های فرهنگی استان جهت ابلاغ طرح به زیرمجموعه ها داشته ایم، افزود: با مشارکت اساتید قرآنی استان تولید کلیپ های کوتاه را در راستای تشویق مردم به شرکت در این طرح داشته ایم که نتایج خوبی را هم دربر داشته است.

 

وی افزود: در راستای شرکت علاقمندان در بخش جشنواره ای طرح قرآنی ۱۴۵۵ فرایندی در سامانه «بچه های مسجد» به نشانی bachehayemasjed.ir جهت بارگذاری آثار ایجاد شده که اعضای کانون های مساجد می توانند نسبت با انتخاب رشته مورد نظر در بخش جشنواره ای طرح شرکت کنند.

 

کد خبر 1073412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha