معنویت و توجه به آئین مذهبی در زندان‌های کردستان موج می‌زند

دادیار دیوان عالی و مدیرکل نظارت بر زندان‌های کشور گفت: معنویت و توجه به اصول و آئین مذهبی در زندانهای کردستان موج می‌زد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مهرانگیز دادیار دیوان عالی و مدیرکل نظارت بر زندان‌های کشور در آخرین روز از سفر به استان کردستان و بارزسی و بازدید از زندان‌های کردستان اظهار کرد: معنویت و توجه به اصول و آئین مذهبی در زندان‌های کردستان موج می‌زند.

 

وی تصریح کرد: نوای روح بخش و روحانی دف و مداحی پیامبر اکرم و ائمه اطهار در جای جای زندان‌های استان کردستان به گوش می‌رسد و این نشان از تلاش و همت وافر مسئولان این استان در توجه به امور و آئین مذهبی و بکار بستن آن در بازپروری و اصلاح و تربیت مجرمان است.

 

دادیار دیوان عالی و مدیرکل نظارت بر زندان‌های کشور گفت: اقدامات درخور توجهی در زمینه اشتغالزایی زندانیان و البته ایجاد بسترهای مناسب حرفه‌آموزی و توسعه کارگاهی با استفاده بهینه از منابع موجود در زندان‌های این استان صورت پذیرفته است که جای خوشحالی دارد.

 

وی بیان کرد: همکاری سازنده و تنگاتنگ مسئولان دستگاه‌های قضایی با زندان‌های استان نشان از تعامل بسیار خوب مسئولان زندان با مجموعه دستگاه قضاء دارد و این مهم موجب شده است تا در این مجموعه شاهد کاهش چشمگیر جمعیت کیفری باشیم تا جائی که در فروردین ماه سال جاری این استان را حائز رتبه اول کشوری کرد.

 

مهرانگیز افزود: همراهی مسئولان در سرکشی از خانواده زندانیان، هدفگذاری مراقبت و حمایت از خانواده زندانیان را که از تاکیدات رئیس قوه قضائیه است، محقق کرده است.

 

وی عنوان کرد: اقدامات جهادی و شبانه‌روزی مجموعه مسئولان و کارکنان، راه اندازی دادرسی‌های الکترونیکی در اکثر زندان‌های استان و همچنین ملاقات الکترونیکی برای خانواده زندانیان از جمله اقدامات شایسته مسئولان زندان با همکاری دستگاه قضائی استان است که قابل تحسین است.

 

دادیار دیوان عالی و مدیرکل نظارت بر زندان‌های کشور در پایان عملکرد زندان‌های استان را در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها و حرکت به سمت سند تحول قضایی را قابل قبول ارزیابی کرد.

 

مهرانگیز در آخرین روز از سفر به استان کردستان و بازرسی و بازدید از زندان‌های کردستان و بررسی عملکرد استان،  تحقق سند تحول قضائی و توجه به اشتغال و حمایت از خانواده زندانیان را قابل قبول و شایسته ارزیابی کرد.

 

مدیرکل نظارت بر زندان‌های دادستانی کل کشور با همراهی مدیرکل زندان‌های کردستان امروز مهمان مریوانی‌های مهمان‌نواز بود و از قسمت‌های مختلف زندان مریوان بازدید و با مددجویان بصورت حضوری و چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد.

 

بازدید از کارگاه‌های اشتغال این مرکز بخش دیگری از  برنامه‌های این مقام قضائی در زندان بود‌.

کد خبر 1073414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha