کتاب نطام معقول با موضوع ولایت فقیه را با هم بخوانیم

کتاب «نظام معقول» کتابی با موضوع «ولایت فقیه» و نظام مطلوب سیاسی اسلام به قلم حجت‌الاسلام والمسلین دکتر علیرضا پیروزمند است که از سوی انتشارات فرهنگستان علوم اسلامی قم منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب «نظام معقول» کتابی در موضوع ولایت است که در بخش هایی از آن آمده است: ولایت فقیه اساسی‌ترین مهره از مجموعه مباحث فلسفۀ علوم سیاسی اسلامی است که در سالیان اخیر مورد گفتمان‌های متعدد قرار گرفته است و با حساس‌تر شدن اذهان، زمینۀ طرح و بررسی حرف‌های ناگفته را فراهم کرده است.

 

کتاب «نظام معقول» کتابی با موضوع «ولایت فقیه» و نظام مطلوب سیاسی اسلام به قلم حجت‌الاسلام والمسلین دکتر علیرضا پیروزمند است که از سوی انتشارات فرهنگستان علوم اسلامی قم منتشر شده است و همچنین به تحلیل مبنایی نظام ولایت فقیه با نگاهی به نظرات منتقدین پرداخته است.

 

در این کتاب نویسنده به بررسی مبانی فکری مربوط به نظام ولایت فقیه و پاسخ برخی از شبهات و ایرادات در این زمینه است که به برخی از دیدگاه‌های روشنفکرانه نسبت به بعضی از مفاهیم و اصول اصلی دین اسلام و تاریخچه دیدگاه‌های منتقدانه آنان نسبت به مقولات بنیادین اسلامی پرداخته و مهمترین محورهای فکری روشنفکران، مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است.

 

نویسنده در این کتاب همچنین به مبانی فکری مربوط به نظام ولایت فقیه اشاره کرده و این نظام را نظامی معقول، بر اساس عرف و اجتماعات بشری، منطبق با قوانین شرع اسلام و حل کننده مشکلات بشر امروز معرفی نموده و ادله عقلی و نقلی اثبات آن را بیان نموده است.

کد خبر 1073475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha