متخصصان داخلی جایگزین چشم بادامی ها می شوند

مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت: در صورت نیامدن مهندسان چینی برای راه اندازی کارخانه کاغذ با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا، متخصصان داخلی جایگزین می شوند.

«احسان افتخاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: کارخانه تولید کاغذ سنگی فاروج در صورت نیامدن متخصصان چینی برای راه اندازی دستگاه ها، با متخصصان داخلی ظرف دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

 

مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج افزود: این واحد آماده و دستگاه ها در مرحله نصب در سوله است و با راه اندازی این واحد 115 فرصت شغلی فراهم می شود.

 

افتخاری گفت: برای اجرای این طرح 254 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و حتی در نیامدن متخصصان چینی با توجه به شرایط ناشی از کرونا و محدودیت ها، فعالیت با متخصصان داخلی آغاز می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این واحد  16 بهمن سال 98 با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در روستای برگرد کلنگ زنی شد، افزود: کلنگ کارخانه تولید کاغذ از کربنات سدیم با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تُن کاغذ و ۱۰ هزار تُن ظرف از کربنات کلسیم در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و با ۶۰ هزار متر مربع زیربنا و ایجاد ۱۱۵ فرصت شغلی به زمین زده شد.

 

زمان بهره برداری از این واحد در صورت تحقق تامین یک تا یک ونیم مگابایت برق ظرف دو ماه از سوی دستگاه های متولی در زمان کلنگ زنی پیش بینی شده بود که برای ظرفیت نهایی این واحد ۵ مگابایت برق نیاز است.

 

ماندگاری و استحکام بالا، ضد رطوبت بودن و قابل بازیافت بودن از مهم ترین ویژگی های کاغذ سنگی است.

 

کاغذ سنگ که با اسامی دیگری مثل کاغذ سنگی، کاغذ آهک یا کاغذ معدنی نیز نامیده می شود نسل جدیدی از کاغذ است که در سال های اخیر اختراع شده و  ماده اولیه این کاغذ پودر کربنات کلسیم بوده که جایگزین استفاده از چوب درختان برای تولید کاغذ است و از خواص آن ضد آب بودن، مقاومت در برابر پارگی، جلوه جادویی رنگ ها بر روی آن و در نهایت برگشت پذیری آن به خاک طی دوره بازیافت کوتاه مدت عنوان می شود.

 

 

 

کد خبر 1073522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha