پلیس امنیت اقتصادی با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی شهرستان شیراز برخورد می کند

سیروسی گفت: پلیس امنیت اقتصادی برای نخستین بار در استان فارس به گشت مشترک یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان شیراز با هدف مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز این اراضی اضافه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (چهارشنبه 16 تیر) از افزوده شدن پلیس امنیت اقتصادی به گشت مشترک حفاظت از اراضی شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: پلیس امنیت اقتصادی برای نخستین بار در استان فارس به گشت مشترک یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان شیراز اضافه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: هدف از افزودن پلیس امنیت اقتصادی، نظارت بیشتر بر تغییر کاربری ها اراضی کشاورزی این شهرستان است.

وی اضافه کرد: تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی از دغدغه‌ های مهم تامین امنیت غذایی است و  تسریع و تشدید برخورد با سود جویان و دلالان حوزه زمین به ویژه متخلفان حوزه تغییر کاربری های اراضی زراعی و باغی از اولویت های جهاد کشاورزی شهرستان شیراز است.

سیروسی اعلام کرد: با ورود پلیس امنیت اقتصادی به گشت های مشترک یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان شیراز، از ابتدای سال جاری تاکنون و انجام سرکشی های میدانی انجام، افراد سرشاخه ایجاد مجموعه های باغ شهری ها شناسایی شدند و بیش از ۱۵ نفر متخلف کلان در امور زمین در شهرستان شیراز به پلیس امنیت اقتصادی معرفی شده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز باید کمترین میزان خسارت را داشته باشیم و پیش از هر گونه ساخت ‌و ساز  در اراضی کشاورزی توسط ذینفعان، آگاهی بخشی لازم در حوزه قوانین به مردم انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تصریح کرد: مشارکت ‌های مردمی در پیشگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی نقش موثری دارد و دستگاه های متولی در حوزه حفظ و صیانت از اراضی نیز باید همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

کد خبر 1073624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha