کاهش حوادث مرتبط با مشترکان گاز فارس با آموزش شهروندی

حسینی گفت: با فرهنگ سازی و آموزش شهروندی در استان فارس شاهد کاهش ۲۵ درصدی حوادث مرتبط با مشترکان گاز در سال ۹۹ بوده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامعباس حسینی»، امروز (چهارشنبه 16 تیر) با اشاره به کاهش حوادث گاز طبیعی در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: با اینکه در سال های اخیر شاهد گسترش شبکه‌های گازرسانی و افزایش تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان فارس بودیم اما با فرهنگ سازی و آموزش شهروندی شاهد کاهش 25 درصدی حوادث مرتبط با مشترکان گاز در سال ۹۹ نسبت به سال قبل بوده ایم.

مديرعامل شركت گاز فارس افزود: 0 7 هزار و 578 متقاضی جدید به جمع مشترکان شرکت گاز طبیعی فارس در سال 99 افزوده شد و حوادث مرتبط با گاز شامل آتش سوزی 30 درصد و حوادث منجر به فوت 35 درصد در استان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر نقش موثر آموزش در پیشگیری از وقوع حوادث بیان کرد: برای انجام آموزش همگانی در استان، بیلبورد و فیکسچر تهیه و نصب  شده که برای به آموزش استفاده ایمن و بهینه گاز طبیعی  و حضور به موقع مامورین امداد گر در مواقع نیاز تاکید دارند.

حسینی با اعلام حوادث سال قبل گفت: 40 حادثه آتش سوزی و انفجار و هشت مورد حادثه گازگرفتگی سال گذشته در استان به وقوع پیوست و11 تن از مصرف کنندگان گاز طبیعی جان خود را از دست دادند.

مديرعامل شركت گاز فارس ادامه داد: عمده ترين علل بروز حوادث، نشت گاز از شير مصرف به دليل عدم نصب درپوش و بست، نشت گاز از شیلنگ پوسيده و پاره، استفاده از دودكش های غيراستاندارد و ... است.

وی اعلام کرد: شرکت گاز استان فارس در حال حاضر به  بیش از یک میلیون و 581 هزار و 240  مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی خدمات ارائه می کند.

کد خبر 1073635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha