راه‌اندازی سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی در کرمانشاه

رودکی گفت: کرمانشاه اولین استانی است که سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی در آن رونمایی می‌شود و امیدواریم به زودی در همه استان‌های کشور شاهد این اتفاق باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، سیده راحله رودکی امروز چهارشنبه (۱۶ تیرماه )در آیین رونمایی از سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  گفت: مردم باید نسبت به حقوق شهروندی خود و اطلاع دقیق از نحوه هزینه کردن منابع در دستگاه‌های دولتی آگاهی داشته باشند و برای ایجاد شفافیت در بودجه و منابع و همچنین مساله‌محور بودن که اولویت اول ما است باید به سمت و سوی بودجه‌ریزی عملیاتی حرکت کنیم.

 

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این سامانه مصرف منابع بودجه عمومی دولت را مدیریت خواهد کرد،و از سال ۱۳۹۶ اقدامات مقدماتی را برای راه اندازی سامانه ای که بتوانیم مشخص کنیم که منابع بودجه عمومی دولت چگونه هزینه می شود، آغاز کردیم هرچند از قبل سامانه ای در این رابطه در استانداری تهران راه اندازی شده بود، اما سامانه کاملی نبود و در ابتدای کار با آن دچار مشکلات زیادی شدیم و در نهایت سامانه جامع تری را راه اندازی کردیم.

 

وی تصریح کرد: این سامانه منجر به افزایش بهره‌وری و شفاف سازی در سیستم اداری کشور می‌شود، واز سال گذشته با آموزش همکاران و کارشناسان کار را آغاز کردیم و برای رسیدن به حداکثر موفقیت در اجرای این سامانه نیازمند ثبات در مدیریت و کارشناسان مربوط به این حوزه هستیم.

 

رودکی اظهار کرد:در این نوع از بودجه ریزی، بودجه مبتنی بر عملکرد داده می شود، یعنی از حالت سنتی که اول هزینه می شد و بعد فاکتور ارائه می شد تا بودجه گرفته شود، خارج می شویم و به سمت سیستم حسابداری مدرن می رویم، به این معنا که شما چه وظیفه ای دارید و چه هزینه ای را می توانید انجام دهید.

 

درادامه بهرام فاضلی گفت: امیدواریم با استفاده از این سامانه موجبات شفاف‌سازی بیشتری را فراهم و گامی موثر در جهت پیشبرد اهداف وزارت‌خانه برداریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: انشاالله بودجه ۶ پروژه عمرانی استان با حمایت‌های وزارت‌خانه و استان تامین شود تا با تکمیل این پروژه‌ها سالهای بهتری را برای اصحاب فرهنگ و هنر استان پیش‌رو داشته و تا حدودی مشکلات این بخش حل شود.

 

وی گفت:  مستلزم نگاه ویژه و حمایت‌های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد به استان هستیم.

کد خبر 1073684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha