اولویت فارس در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی است

آیت الله دژکام گفت: اولویت استان فارس در تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی است و محیط های مذهبی در آن در جایگاه نخست مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (چهارشنبه 16 تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: نتایج اجرای نقشه مهندسی فرهنگی باید به گونه ای باشد که در سال 1404 شاهد پیامدهای مطلوب آن در جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: برای تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در فارس، 2 هزار و 500 ساعت نظرخواهی انجام شده است و با جمع بندی آنها سندی تدوین شده که به مرحله اجرایی نزدیک می شود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در سند ملی، 13 راهبرد در نظر گرفته شده که به تناسب استان فارس 9 راهبرد باید مستند شود و از این میان پنج انتخاب را در اولویت عملیاتی کردن برش استانی قرار داده ایم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با توصیف کار فرهنگی به شکل جورچین عنوان کرد: پازل ها باید در کار فرهنگی به درستی در کنار هم قرار داده شود و کار فرهنگی همواره زمان بر بوده است.

وی ادامه داد: اولویت استان فارس در تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی است و محیط های مذهبی در آن در جایگاه نخست مورد توجه قرار می گیرد.

آیت الله دژکام با اشاره به تلفیق مطلوب بحث هنر با اطلاع رسانی گفت: خوب تلفیق شده است و راهبردهای این نقشه تبیین شده که تبیین ارزش ها، چشم اندازها و آرمان ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مسئول تعیین راهبردهای نقشه فرهنگی در فارس، مدیران راهبری استان خواهند بود و با اعطای احکام اتاق فکر یا هیئت اندیشه 10 نفر عضو این هیئت خواهند شد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی استان، برنامه و پروژه و اقدام عملیاتی در حیطه کار فرهنگی خود را پیشنهاد خواهند کرد تا بودجه لازم تعیین شود.

کد خبر 1073710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha