چهارمین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از برگزاری چهارمین همایش ملی دستاورد های ورزش دانش آموزی به صورت مجازی با محوریت کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ) در شهریورماه خبرداد.

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و محدودیت در برگزاری برنامه‌ها و مراسمات حضوری، چهارمین همایش علمی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی کشور شهریورماه سال جاری به صورت مجازی و غیرحضوری اجرا می‌شود.

 

خوش‌گوار با اشاره به لزوم استمرار و تداوم این همایش به عنوان یکی از برنامه‌های مهم معاونت تربیت بدنی و سلامت، گفت: با توجه برگزاری مطلوب همایش‌های سه دوره قبل به میزبانی استان کردستان و استقبال شرکت کنندگان از تداوم آن، از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت، کردستان به عنوان مجری این همایش با محوریت کوچ انتخاب شده است.

 

وی با اشاره به محورها و بخش‌های مختلف چهارمین همایش علمی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی، گفت: محور اصلی همایش شامل چالش‌های طرح کوچ و راهکارهای بهبود اجرا، تدوین الگوی جامع طرح کوچ، پیامدهای رفتاری، حرکتی و متابولیکی چاقی و اضافه وزن؛ از کودکی تا بزرگسالی، شیوه‌های بهینه مداخله در کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان و چاقی و ساعت درس تربیت بدنی است.


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان چاقی و سبک زندگی دانش‌آموزان، نقش تغذیه در کنترل وزن دانش‌آموزان، نقش مشارکت والدین در اجرای طرح کوچ، نقش رسانه‌ها در کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان، ارتباط سوادبدنی دانش‌آموزان با کنترل وزن و چاقی و نقش همکاری‌های بین سازمانی در کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان را از دیگر محورهای همایش عنوان کرد. 

 

وی با اشاره به لزوم استمرار و تداوم این همایش به عنوان یکی از برنامه‌های مهم معاونت تربیت بدنی و سلامت، آینده پژوهی در طرح کوچ و اقدام پژوهی و درس پژوهی با محوریت طرح کوچ را از بخش‌های ویژه همایش عنوان کرد. 

 

خوش‌گوار همچنین فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای، پوستر آموزشی، عکس، پویانمایی، موشن‌گرافی، کاریکاتور، تجربه گردانی، خاطره، ایده‌پردازی با موضوه کوچ را از محورهای فرعی همایش برشمرد و خاطرنشان کرد: به سخنرانی‌های برتر همایش علاوه بر تقدیر نامه وزارتی ویژه فرهنگیان، جوایز نقدی تعلق خواهدگرفت. 

 

 شرکت برای عمومی در چهارمین همایش ملی دستاورد‌های ورزش دانش‌آموزی آزاد است.

کد خبر 1073713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha