تخلف در ساخت و ساز از مشکلات روستاهای انزلی

میرغضنفری یکی از مشکلات روستاهای انزلی را تخلف در ساخت و ساز عنوان کرد و خواستار نظارت دقیق تر شوراها و دهیاری ها بر این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری» چهارشنبه ( 16 تیر) در جلسه با دهیاران 25 روستای این شهرستان با تبریک هفته شهرداریها و دهیاریها ( 14 تا 20 تیرماه ) گفت : اگر دهیاران اقدامات خوب و سازنده ای داشته باشند پشتیبانی مردم منطقه را خواهند داشت.

 

فرماندار انزلی بر سلامت اخلاقی و رفتاری دهیاران تاکید کرد و افزود: دهیاران باید بر تمامی پروژه هایی که در سطح روستاها از سوی ادارات و نهادهای شهرستان درحال اجراست نظارت داشته باشند و اگر نقصانی در مسیر می‌بینند گزارش دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: عمران و آبادانی روستا در حوزه نظارتی روستاها برعهده شماست و بدانید چشم‌های دستگاه های نظارتی همیشه باز است.

 

میرغضنفری با بیان اینکه دهیاران باید در چارچوب قانون حرکت کنند اظهار داشت: تصمیمات و اقدامات دهیاران باید بر مبنای قانون و مصوبات شورا باشد.    

 

وی یکی از مشکلات روستاهای انزلی را تخلف در ساخت و ساز عنوان کرد و خواستار نظارت دقیق تر شوراها و دهیاری ها بر این موضوع شد.  

 

دهیاران متولیان اصلی توسعه پایدار در روستاها هستند  

«اسماعیل قاسمی» دهیاران را متولیان اصلی توسعه پایدار در روستاها دانست و اظهار داشت : دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستا و متولیان اصلی توسعه پایدار در مناطق روستایی درحقیقت نمایندگان راستین مردم و منتخبین برخاسته از بطن جامعه روستایی هستند.

بخشدار مرکزی شهرستان بندرانزلی  گفت :  تجربه 43 ساله نظام اسلامی ثابت کرده است که هرگاه ما با یک برنامه ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت های مردمی اقدامی را آغاز کردیم توانسته ایم به نتیجه مطلوب برسیم و ظرفیت های مردمی مرکز ثقل و محور همه برنامه های ما بوده است .   

وی ادامه داد : دهیاری ها بعنوان یک نهاد مردمی و برخاسته از آراء مردم همواره نقش مهم و اثرگذاری در توسعه و عمران و آبادانی کشور داشته و خواهند داشت.

وی تاکید کرد : اجرای پروژه های فرهنگی ، عمرانی و اجتماعی با بهره گیری از مشارکت مردم ، بهبود وضعیت و منظر روستا، کمک به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ، کمک به حفظ فرهنگ بومی اسلامی و ایرانی در عرصه های مختلف روستایی ، ارتقای سطح همبستگی مردم و سرمایه های اجتماعی گوشه ای از فعالیت های وسیع و ارزشمند دهیاران در خدمت رسانی به مردم فهیم، مومن ، شریف و ولایت مدار شهرستان بندرانزلی است .

وی افزود : در این مسیر رشد ، توسعه و حمایت های همه جانبه ، دولت با اختصاص اعتبارات و امکانات و تلاش برای نظم بخشی به نهاد دهیاری ها منجر به نهایی شدن لایحه دهیاری ها شد و با برنامه ریزی کلان تقویت بنیه خدمت و اقتصادی در روستاها و زمینه ارتقاء کارایی دهیاری ها را فراهم کرد .

قاسمی گفت : دهیاری های شهرستان بندر انزلی همانند دهیاری های سراسر کشور علی رغم همه محدودیت‌های اعتباری اقدامات بسیار ارزشمندی داشته باشند .

 وی به اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاها اعم از آسفالت روستایی ، احداث بوستان روستایی و ... در این شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد : سال گذشته منطقه آزاد انزلی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برای پروژه های عمرانی در پنج روستایی که در محدوده این منطقه واقع شده اند هزینه کرده است .

وی تلاشهای دهیاران در جمع آوری سگهای ولگرد را ستود گفت : دهیارهای روستاهای این شهرستان با کمک بخش خصوصی جمع آوری زباله ها و پسماند در رئسناها را برعهده گرفتند و شرایط مناسبی را در روستاها رقم زدند .

قاسمیی با اشاره به نصب دوربین مداربسته در برخی روستاهای این شهرستان تصریح کرد : این دوربین ها می تواند کمک شایانی برای پیشگیری از سرقت در روستاها باشند .

وی در ادامه با اشاره به جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای غرب انزلی از افرادی که در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی روستا  کمک کردند تقدیر کرد .

وی خواستار پیگیری مشکلات آب کشاورزی و آب شرب روستایی و جلوگیری از برداشت غیرمجاز شن و ماسه شد و از دهیاران خواست این مشکلات را با جدیت بیشتری پیگیری کنند . 

وی در پایان خواستار استقرار ناجیان غریق در روستاهایی که در نوار ساحلی واقع شده اند شد و گفت : استقرار ناجیان غریق در روستاها از سال گذشته در این روستاها انجام شد و این امر موجب شد سال گذشته غریقی در سطح روستاها نداشته باشیم امسال نیز استقرار ناجیان غریق در روستاها باید صورت گیرد .  

کد خبر 1073793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha