رقابت نهایی ۳۲۰ نفر از فرهنگیان در مسابقات قرآنی

مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ششمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان کشور طی روزهای گذشته در مرحله نهایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، پس از تجربه موفق وزارت آموزش و پرورش در برگزاری ۳۹ دوره از مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزی لزوم برگزاری این رقابت ها برای همکاران و فرهنگیان عزیز بیش از پیش نیاز شد به طوری که جمع کثیری از معلمان و فرهنگیان کشور ما دارای قابلیت های بالایی در مفاهیم قرائت و حفظ قرآن کریم هستند از این رو طی ۶ سال گذشته مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان کشور نیز کلید خورد.

 

 بنا بر این گزارش محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآنی فرهنگیان کشور گفت: این مسابقات از روز دوشنبه ۱۴ تیرماه در کنار مزار شریف امام رضا علیه السلام و داخل صحن انقلاب از طریق استودیویی ویژه صدا و سیمای مرکز استان  خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

 

 وی با اشاره به شرایط خاص کشور برای برگزاری مسابقات قرآنی و عدم حضور شرکت کنندگان عنوان کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت برگزاری این رقابت ها به صورت حضوری برآن شدیم تا مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان کشور به صورت مجازی برگزار شود.

 

 مسیب زاده  با اشاره به دو مرحله‌ای بودن این رقابت هاعنوان کرد: مسابقات قرآن و عترت و نماز فرهنگیان در دو بخش مقدماتی و نهایی داوری خواهد شد و نفرات برگزیده در روز  چهارشنبه ۱۶ تیر ماه مشخص شد.

 

 وی با اشاره به حضور داوران برتر کشوری برای ارزیابی عملکرد قرآنی فرهنگیان کشور گفت در این مسابقات تلاش بر این بوده است که از بهترین داوران بین المللی و کشوری در ارزیابی عملکرد قاریان حافظان قرآن کریم استفاده شود.

 

 مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به عدم حضور شرکت کنندگان سعی شده است تا این رقابت‌ها حال هوای حضوری داشته باشد به گونه ای که در خلال برگزاری آن امکان زیارت نیابتی برای شرکت‌کنندگان از اقصی نقاط کشور به وجود آمده است امیدواریم هرچه زودتر این ویروس منحوس از کشور رخت بندد تا همچون سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور قرآنیان و فرهنگیان در کنار این رقابت‌ها باشیم.

 

وی ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در ۵ رشته قرائت، حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، نهج البلاغه و احکام برگزار می شود که در نهایت ۳۲۰ نفر از فرهنگیان خواهر و برادر در مرحله کشوری باهم به رقابت می پردازند.

 

مسیب زاده در خاتمه گفت: یقیناً یکی از راه های بیمه کردن جوانان و نوجوانان به فرموده مقام معظم رهبری ارتباط با قرآن است شاید حلقه اصلی موفقیت کشور، جامعه و هر فرد به این است که به اندازه ارتباط با قرآن مسیر موفقیت را طی کند و به همین سبب از خانواده های محترم درخواست می کنم فرزندانشان را به فعالیت های قرآن، عترت نماز و تمامی فعالیت های پرورشی، فرهنگی و ورزشی رهنمون کنند تا در طول مسیر زندگی خود بیمه شوند و بهترین فصل ورود در این رقابت ها در مهر ماه هر سال است که توسط مربیان پرورشی فراخوان داده می شود و انتظار می رود که دانش آموزان در این مسابقات شرکت کنند و یقیناً حضور دانش آموزان در این مسابقات بسیار موثر خواهد بود.

کد خبر 1073820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha