بیش از ۱۳ هزار خودروی متخلف در گیلان اعمال قانون شدند

طالبی با بیان اینکه پلیس و دستگاه قضایی گیلان با مخدوش کردن پلاک خودروها شدیدا برخورد می‌کنند گفت: در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۱۳ هزار خودرو متخلف را در این بخش اعمال قانون کردیم.

«امیر طالبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه پلیس و دستگاه قضایی گیلان با مخدوش کردن پلاک خودروها که این روزها بیشتر هم شده شدیدا برخورد می‌کنند گفت: برای چنین تخلفاتی مجازات حبس و پرداخت جریمه نقدی در نظر گرفته‌ شده است.

 

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان مخدوش کردن و دستکاری پلاک خودرو را دو تخلفی که اخیرا شرایطش در استان نسبت به گذشته تغییر یافته و بیشتر شده است اعلام کرد و افزود: مخدوش کردن و دستکاری پلاک خودرو یکی از چالش‌های اصلی استان است.

 

طالبی دستکاری پلاک خودروها از سوی برخی از شهروندان که اتفاقا وجهه اجتماعی خیلی خوبی هم دارند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در گذشته اگر کسی پلاک خودرو خود را دستکاری می‌کرد یا سارق آن خودرو بود و یا مشکلی برای تردد داشت که آن تخلف را انجام می‌داد اما هم‌اکنون این موضوع فراگیر و عمومی شده است.

 

وی با بیان اینکه این روزها بسیاری از شهروندان گله‌مند هستند و آمار مراجعات مردم به دفاتر پلیس بسیار زیاد شده است اذعان کرد: زمانی که خودرو این افراد در منزل و پارکینگ پارک شده برایشان پیامکی ارسال می‌شود مبنی بر اینکه در فلان مسیر تردد می‌کرده و مرتکب تخلفات رانندگی شده است.

 

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان از پیش‌بینی مجازات برای مخدوش کنندگان پلاک خودروها در قانون مجازات اسلامی سخن گفت و اضافه کرد: در قانون برای افرادی که اقدام به دستکاری پلاک خودروهای خود می‌کنند شش ماه تا یکسال حبس در نظر گرفته شده و قطعا سوابق کیفری هم برای فرد خاطی ایجاد می‌کند.

 

طالبی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی استان گیلان و دادستان‌ها به شدت با موضوع دستکاری پلاک خودروها برخورد می‌کنند یادآور شد: در طول چهار ماهه امسال با بیش از 13 هزار و 600 خودرو در این بخش  برخورد قانونی انجام دادیم و حدود 310 دستگاه خودرو را جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردیم.

 

وی احکام این روزهای دستگاه قضایی گیلان برای مخدوش کنندگان پلاک خودروها را هم مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: دادستان‌ها این افراد را ملزم به پوشیدن لباس همیار پلیس کردند و آن‌ها را در ساعاتی از روز موظف کردند که کار عام‌المنفعه مانند رنگ‌آمیزی خطوط عابر پیاده انجام دهند.

 

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه تردد پلاک‌های بومی استان به جهت کار کشاورزی تا پایان شهریور ماه با هر رنگ بندی کرونایی بلامانع اعلام شده است اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر رشت هم در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته مراکز تعویض پلاک پلیس هم در استان تعطیل است.

 

طالبی با بیان اینکه وکالت‌های نقل و انتقال خودروها یک بازه زمانی مشخصی دارد خاطرنشان کرد: شهروندان نگران تمدید وکالت نقل و انتقال خودروها نباشند زیرا تعداد روزهای تعطیل مراکز پلیس از روز وکالت کسر می‌شود و متقاضیان می‌توانند بعد از تغییر شرایط کرونایی و باز شدن دفاتر پلیس امورات خود را پیگیری کنند.


 

کد خبر 1073831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha