توانمندسازی محرومان در اولویت فعالیت های بنیاد مستضعفان قرار گیرد

آیت الله باریک بین گفت: ‌باید توانمند سازی محرومان جامعه در اولویت فعالیت ‌های بنیاد مستضعفان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار مدیرکل حوزه ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان بیان کرد: ‌باید توانمند سازی محرومان جامعه در اولویت فعالیت ‌های بنیاد باشد تا انسان ‌ها با تلاش و اراده خودشان مشکلات را برطرف کنند که این امر باعث محرومیت‌ زدایی و حفظ کرامت و شخصیت در آنها می‌شود و اقدام بنیاد در رفع موانع تصرف مشروع زمین‌های کشاورزی در همین مسیر بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: استان قزوین دارای فرصت‌های عظیمی است و نقطه نقطه استان فرصت‌های زیادی برای تولید و اشتغال دارد که ‌باید در برخی عرصه‌ ها به آن نگاه ملی داشت و جزء موضوعات کلان به حساب آورد.

 

وی عنوان کرد: به ‌طور مثال مناطق کوهستانی و سلسله جبال البرز در استان ما بستر فوق‌العاده ‌ای برای زنبورداری و گیاهان دارویی است که شاید مردم ساکن در آن منطقه دارای محرومیت باشند و اگر سه عنصر سرمایه، مدیریت و نیروی انسانی فراوان در کنارهم قرار بگیرند نتایج چشمگیری به وجود می‌آید.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به معضلات دشت قزوین تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سفرشان به استان توجه ویژه‌ای به دشت قزوین داشتند، اولین کاری که باید در این دشت صورت بگیرد جلوگیری از فرونشست زمین و برداشت‌های بی‌ رویه آب است که شاید به طور مستقیم در مأموریت ‌های بنیاد نباشد ولی به طور غیر مستقیم وجود دارد و البته هرکدام از این دغدغه‌ها قطعه ‌ای از نقاشی زیبای جمهوری اسلامی است که همه‌ ما به نوعی در مورد آنها مسئولیت داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: گاهی دیده ‌ایم که فرزند یتیمی شرکت بزرگی تأسیس می‌ کند و در کار خود الگو می ‌شود و ‌باید محرومانی که شما به آنها رسیدگی می‌ کنید و زمین در اختیار آنها می‌گذارید ببینید چه استعداد هایی برای پرورش و بالندگی دارند و کشف استعداد محرومان بسیار مهم است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه 41 سوره حج اظهار کرد: اموال و امکاناتی که در اختیار دارید، برای اقامه نماز در جامعه به کار بگیرید به طوری که آن مستضعفی که به شما مراجعه می‌ کند با تمام وجود درک کند دین، قرآن و امام زمان (عج) مشکل او را حل کرده‌اند و این باعث دلبستگی بیشتر مردم به معنویات و دین می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ‌باید کاری کنیم بندگان صالح خدا دیده شوند و زمین، خاک و ملک تنها بستر و ابزار پیدا شدن بندگان صالح هستند و رسالت ما این است که زمینه‌ ساز تربیت انسان‌های شایسته و بندگان خوب باشیم.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به آیه پنج و 6 سوره قصص یادآور شد: چرا فرعون از حضرت موسی(ع) واهمه داشت؟ چرا امروز مستکبران دنیا از جمهوری اسلامی واهمه دارند؟ برای اینکه می‌گویند اینها دنیا را از آن خود می‌ کنند و قله ‌های علم را فتح می‌کنند و خداوند متعال می‌ گوید اگر شما بر اساس ایمان حرکت کنید ما کاری می‌کنیم که فرعون و لشکریانش دچار عذاب شوند، امروز هم به برکت نظام و رهبری بسیاری از موفقیت‌ها را در عرصه‌های بین‌المللی به دست آورده‌ایم.

 

کد خبر 1073845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha