۶۰۰ مستعد برتر در حوزه علمیه خراسان شناسایی شده اند

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه سالانه زائرین زیادی از اساتید و نخبگان کشوری و حتی بین المللی در اینجا حضور می یابند و دومین حوزه علمیه جهان تشیع است که می توان از این ظرفیت ها بهره برد، گفت: ۶۰۰ مستعد برتر در حوزه علمیه خراسان شناسایی شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سید حمید علوی» امروز(۱۷ تیر)در دیدار با رئیس بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی فعالیت های مرکز نخبگان و استعدادهای برتر این حوزه را تشریح و بر هم افزایی بیشتر میان مستعدین برتر حوزوی و دانشگاهی تاکید کرد و گفت:بالغ بر ۶۰۰ مستعد برتر در حوزه علمیه خراسان شناسایی شده اند.

 

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: ویژگی های مشهد در پرورش نخبگان و استعدادای برتر این است که اولا در کنار مضجع نورانی حضرت رضا (ع) هستیم و از برکات وجودی ایشان بهره می بریم و سالانه زائرین زیادی از اساتید و نخبگان کشوری و حتی بین المللی در اینجا حضور می یابند و ثانیا دومین حوزه علمیه جهان تشیع است که می توان از این ظرفیت ها بهره برد.

 

در این دیدار «رضا لطفی» هم با اظهار خرسندی از فعالیت های انجام شده، تعامل بیشتر این دو مجموعه را خواستار شد و ابراز کرد: در همه عرصه های دانشگاهی این استان حدودا ۱۵۰۰ مستعد برتر وجود دارد. وی با بیان اینکه برنامه اصلی مابنیاد ملی نخبگان خراسان رضوی در توانمند سازی مستعدین برتر است، اظهار کرد: باید در تعریف ارزش ها و و راه حل ها برنامه داشته باشیم و در خصوص کارآفرینی در حوزه علوم انسانی هدفمند عمل کنیم.

 

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان رضوی با بیان اینکه طرح سربازی در قالب فعالیت های پژوهشی را بنیاد ملی نخبگان در دستورکار خود دارد، با اشاره به این مطلب که برنامه دیگر ما نوآفرینی و ارزش آفرینی است، گفت: باید برای مستعدین برتر مسیری تعریف شود که در راستای ان هدف حرکت کنند.

کد خبر 1073927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha