بیش از ۲ هزار پروژه نیمه تمام فارس برای اتمام ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارند

نوروزی گفت: ۲ هزار و ۱۹۹ پروژه نیمه تمام در فارس وجود دارد که برای اتمام آنها ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است منوط به اینکه که پروژه جدید و تورم نداشته باشیم و این قیمت به عدد امروز محاسبه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسن نوروزی»، امروز (پنج شنبه 17 تیر) در جمع خبرنگاران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فصلی یکبار جلسه ارائه گزارش با خبرنگاران برگزار خواهیم کرد، گفت: 11 اسفند 99 سند ملی آمایش سرزمین کشور بعد از سال ها ایجاد شد و سند آمایش سرزمین فارس هم راه اندازی شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با یادآوری این مطلب که علاوه بر گردشگری طبیعی، فرهنگی و تاریخی که فارس در آن زبانزد بود قطب گردشگری سلامت معرفی شد و شیراز به عنوان قطب علمی کشور معرفی شد، افزود: شیراز به عنوان هاب فرودگاهی کشور معرفی شد و به نقش شیراز در خصوص خدمات برتر در نیمه جنوبی کشور ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه سعی شد در حوزه کشاورزی عملکرد در هکتار ارائه شود، افزود: 10 جلسه شورای برنامه ریزی بیشتر برگزار شده است اما نمی خواهیم بگوییم صرفا برگزاری جلسات خوب است اما همین که در زمینه ای نظم و انضباط برقرار کنیم.

نوروزی با تاکید بر اینکه در سال گذشته 2 هزار و 754 میلیارد تومان بودجه داشتیم که سه هزار و 663 هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار استانی برای استان شکل گرفت، افزود: 70 درصد فهرست بهای هزینه اجرایی افزایش یافته است که از 241 رشد اعتباری باید کسر شود.

وی با اشاره به اینکه 9 هزار میلیارد تومان سند خزانه به فارس تحویل می شود، اظهار کرد: سه ماه اول امسال یک هزار و 803 میلیارد تومان تاکنون از اعتبارات ملی ما تخصیص گرفته ایم.

نوروزی با تاکید بر اینکه 2 هزار و 257 میلیارد تومان از اعتبارات ملی ما تخصیص یافته است و کل اعتبار هزینه ای در سال گذشته 750 میلیارد تومان بوده است که 170 میلیارد تومان هزینه پاداشی گرفتیم که آن را برای بازنشستگان هزینه کردیم، اضافه کرد: راه آهن اقلید - یزد 250 میلیارد تومان اعتبار گرفته و این پروژه تقریبا تمام شده است و در همین دولت تمام می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با یادآوری این مطلب که آزادراه شیراز – اصفهان 224 کیلومتر بوده که همین امسال 250 میلیارد تومان به آزادراه اعتبار تعلق گرفته است، که دولت سهم خود را داده است و باید سایر شرکا که وزارت دفاع و شرکت شهرهای جدید هم هستند هم باید سهم خود را ارائه کنند، اضافه کرد: تمام تلاش اینست که در همین دولت افتتاح شود و این پروژه 91 درصد پیشرفت دارد و به نظر می رسد به این دولت نمی رسد و افتتاح آن در ماه های باقیمانده سال انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه سال 98 تعداد 23 طرح اقتصاد مقاومتی در فارس داشتیم که پیشرفت فیزیکی 91 درصد بود سال 99 این به 17 طرح رسید که 60 درصد پیشرفت دارد و سال جاری 16 طرح داریم، افزود: سال 98 تعداد سه هزار پروژه نیمه تمام در فارس بوده که در سال 99 به 2 هزار و 199 رسید و تقریبا با احتساب پروژه های ملی استان، 2 هزار و 455 طرح و پروژه نیمه تمام در فارس وجود دارد که برای اتمام آنها 12 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است منوط به اینکه که پروژه جدید و تورم نداشته باشیم و این قیمت به عدد امروز محاسبه شده است.

کد خبر 1073964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha