برنامه‌های بسیج جامعه زنان خوزستان در هفته عفاف و حجاب

حسینی با اشاره به فرارسیدن هفته عفاف و حجاب به تبیین برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: شعار محوری هفته عفاف و حجاب «حیای مرد، عفت زن _حیای زن، عفت مرد» انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سیده فروزان حسینی» امروز (پنجشنبه ۱۷ تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: بسیج جامعه زنان استان با همکاری رده‌هایای محلات و اقشار بسیج از جمله ادارات، دانش‌آموزی، دانشجویی، مداحان، کارگری و شهرداری، مهندسین، صدا و سیما و رسانه، طلاب، حقوقدانان، فرهنگیان و نهادهای مردمی برنامه‌هایی را برای بزرگداشت هفته عفاف ‌و حجاب تدارک دیده است.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه شعار محوری هفته عفاف و حجاب «حیای مرد، عفت زن _حیای زن، عفت مرد» انتخاب شده، به عناوین روزهای هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: هفته عفاف و حجاب مبتنی بر دو ویژگی حیا و عفت نامگذاری شده است؛ اولین روز هفته  عفاف و حجاب به نام  «حیا و عفت، نیاز همگانی، مطالبه عمومی»، تجلیل از فعالان حوزه عفاف و حجاب دومین روز با عنوان «حیا و عفت هویت اسلامی، اصالت ایرانی» تبیین رابطه حجاب با هویت اسلامی نام‌گذاری شده است.

 

وی اضافه کرد: روز سوم با عنوان «حیا و عفت، ازدواج پایدار، جامعه تمدن ساز » مصادف با ازدواج حضرت علی ( ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) گرامیداشت شهدای مسجد گوهر شاد، تجلیل از زوج‌های جوان ‌و ترویج زندگی عفیفانه از برنامه های این روز است.

 

وی عنوان کرد: روز چهارم «حیا و عفت، قانون مداری حقوق شهروندی» برگزاری میزهای مشاوره با موضوع عفاف وحجاب، روز پنجم «حیا و عفت؛ ندای فطرت، ضرورت جهانی» روز گفتگو وتعامل سازنده با جهان، روز ششم «حیا و عفت، میثاق با شهیدان» تجلیل از شهدا، امر به معروف و نهی از منکر و شهدای شاخص زن که اسوه و نمونه عفت ورزی و حیا بودند و روز هفتم با عنوان حیا و عفت، شکوه زندگی و کرامت انسانی با حضور در مراسم عبادی سیاسی جمعه برگزار می‌شود.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب و همچنین وجود شرایط کرونا در استان تصریح کرد: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات و برنامه‌های هفته عفاف و حجاب مورد تاکید قرار گرفته و با توجه به این شرایط تلاش شده که از حضور اجتماعی و فیزیکی مردم جلوگیری و برنامه‌ها را در فضای مجازی و رسانه برگزار کنیم.

 

کد خبر 1073984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha