دولت آینده زمینه شکل گیری اقتصاد بدون نفت را فراهم کند

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از تکالیف مهم دولت سیزدهم باید این باشد که زمینه تحقق اقتصاد بدون نفت را در کشور فراهم کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی اشکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به هر میزان که وابستگی ما به درآمدهای نفتی کاهش یابد، به همان میزان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته ایم.

 

وی افزود: شرایط خاص کشور در سال های اخیر به گونه ای بوده که ما عملاً در مسیر اقتصاد بدون نفت حرکت کرده ایم اما دولت آینده باید با تدبیر و برنامه ریزی به گونه ای عمل کند که اقتصاد بدون اتکای به درآمدهای نفتی عملاً محقق شود.

 

این استاد حوزه همچنین گفت: آن چه مهم است این که ما بتوانیم با تقویت تولید و به فعلیت درآوردن ظرفیت های مغفول مانده کشور، روی پای خود ایستاده و از تکیه بر درآمدهای نفتی بپرهیزیم که اگر این گونه شد، فشارها و تهدیدات دشمن کمترین تأثیر ممکن را بر روی جامعه ما خواهد گذاشت.

 

وی خاطرنشان کرد: طی یکی دو سال گذشته هم به جهت شیوع کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد کشور و هم تشدید تحریم های ناجوانمردانه، شرایط سختی بر مردم ما و فعالان تولید و بازاریان وارد آمد اما با این حال دشمنان نتوانستند ملت ما را به زانو درآورند و ان شاءالله با همدلی ملت و دولت و همگرایی قوای سه گانه به تدریج شاهد کاهش و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی خواهیم بود.

 

حسینی اشکوری در خاتمه بیان داشت: مهم آن است که مسئولان و دولتمردان از ظرفیت جوانان و بخش های تولیدی کشور به درستی استفاده کرده و با حمایت از بخش خصوصی و تعاونی ها، زمینه ساز رشد و توسعه کشور باشند.

کد خبر 1073999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha