زندگینامه آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره) به کتاب صوتی  تبدیل شد

حجت الاسلام نصیری فرد گفت: زندگینامه آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره) به کتاب صوتی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «عباس نصیری فرد» در مرحله استانی کنگره نکوداشت آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد ضمن بیان اینکه این کنگره دارای ابعاد مختلفی است که یکی از آن‌ها معرفی داشته‌ها و شخصیت‌های علمی و شناساندن آن به‌خصوص به جوانان است گفت: این مفاخر باید به نسل بعدی شناسانده شوند وگرنه به فراموشی سپرده خواهد شد.

 

دبیر جشنواره دبیر کنگره آیت‌الله‌العظمی شاهرودی با اشاره به اینکه در این کنگره معرفی آثار علمی آیت‌الله‌العظمی شاهرودی برای مخاطبان حوزوی و دانشگاهی و همچنین عموم مردم در قالب زندگینامه یادداشت‌ها و همچنین سخنان شاگردان گردآوری خواهد شد، اظهارداشت: این می‌تواند به منبع معتبر برای معرفی شاخصه‌های شخصیت دینی این عالم ربانی برای طلبه‌ها و دانشجویان تبدیل شود.

 

وی ادامه داد: برای نخستین بار ۱۵ عنوان کتاب در ۵۵ جلد که از این تعداد هفت عنوان از تالیفات آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی(ره) به چاپ رسیده است.

 

حجت الاسلام نصیری فرد هدف از برپایی این کنگره را معرفی وی به مردم به ویژه قشر جوان عنوان کردو افزود: ساخت دو مستند تلویزیونی یکی برای عموم مردم و دیگری  تخصصی برای علمای حوزه های علمیه قم از زندگینامه این مرجع بزرگ شیعه انجام شده است.

 

دبیر جشنواره دبیر کنگره آیت‌الله‌العظمی شاهرودی از نگارش کتاب رمانی به نام «گت آقا» از زندگینامه این مرجع عالیقدر خبر داد و گفت: این کتاب سیر کودکی تا رحلت آیت الله شاهرودی را شامل می شود که توسط یکی از بهترین رمان نویسان کشور برای جذب قشر جوان به نگارش در آمده است.

 

وی، آیت الله العظمی حسینی شاهرودی از عبارت «گت آقا» برای علمای بزرگ استفاده می کرد که به همین منظور نام کتاب زندگی نامه وی نیز از این عبارت وام گرفته شده است.

 

حجت الاسلام نصیری فرد تصریح کرد: زندگی این مرجع عالی‌قدر تبدیل به کتاب صوتی شده و به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

دبیر جشنواره دبیر کنگره آیت‌الله‌العظمی شاهرودی بابیان اینکه ۵۰ درصد کتاب‌های پیرامون آیت‌الله‌العظمی شاهرودی امروز رونمایی می‌شود، اضافه کرد: ترویج و معرفی شخصیت آیت‌الله العظمی شاهرودی برای مردم در قالب سه همایش شامل شاهرود، قم و مشهد در کنار تولید دوم با سند تلویزیونی انجام‌شده است.

 

وی با اشاره به اینکه زندگینامه جامعی از ایشان توسط محققان حوزه علمیه قم طی هشت ماه گذشته تهیه شده است،اظهارداشت: این زندگینامه در ۷۰۰ صفحه جمع آوری شده که از این مجموعه کتابی ۲۲۰ صفحه ای به صورت خلاصه نیز به نگارش در آمده است.

 

حجت الاسلام نصیری فرد با بیان اینکه ۱۰ نمایشنامه رادیویی از زندگینامه ایشان تولید شده است، افزود: در برگزاری این کنگره دو هدف معرفی تولیدات علمی آیت الله شاهرودی و کتاب های نوشته شده پیرامون ایشان و دیگری شناساندن ایشان به جامعه به عنوان یک مرجع تقلید بین المللی است پیگیری می شود.

 

دبیر اجرایی کنگره نکوداشت آیت الله الظمی حسینی شاهرودی گفت: دو خانم هنرمند شاهرودی نیز ۱۵ تصویر از این عالم بزرگ شیعه به صورت گرافیکی طراحی کردند که در آیین نکوداشت از آن رونمایی خواهد شد.

 

علاوه بر پیش کنگره شاهرود، همایش علمی ۲۸ تیرماه در مشهد و کنگره اصلی نیز چهارم مرداد در قم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی در سال ۱۲۶۲ در قلعه آقاعبدالله از توابع شهر بسطام در نزدیکی شاهرود به دنیا آمد، وی از مراجع تقلید شیعه در قرن چهاردهم قمری و از شاگردان میرزای نائینی و آقا ضیاء عراقی بود.

 

وی ۱۴ شهریور ۱۳۵۳ درگذشت و در حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف دفن شد.

 

کد خبر 1074005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha