تعداد بیماران بستری ناشی از کرونا در شیروان افزایش یافت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: طی دو روز اخیر تعداد بیماران بستری کرونا در این شهرستان افزایش یافت.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت:  تعداد بیماران بستری کرونا طی دو روز اخیر از ۴۵ نفر به ۷۰ نفر افزایش یافت و این شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

 


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان ضافه کرد: از ابتدای  تیرماه مراجعه بیماران سرپایی مشکوک به کرونا به مراکز سرپایی و مرکز منتخب شهرستان و همچنین تعداد  موارد مثبت سرپایی افزایش چشمگیری داشته است.

 


هاشمی خاطرنشان کرد: تعداد موارد نمونه گیری سرپایی کرونا نسبت به هفته قبل ۵۰ درصد، موارد مثبت سرپایی ۶۰ درصد و تعداد کل بیماران شناسایی شده ۵۰ درصد افزایش داشته است که بیماران جدید شناسایی شده در مناطق شهری و روستایی پراکنده بوده و شامل تمام گروه‌های سنی می شود.

 


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان میانگین سنی فوت شدگان کرونا در این شهرستان را ۶۷ سال عنوان کرد و گفت: ۵۳ درصد فوت شدگان خانم و ۴۷ درصد آقا و ۶۷ درصد شهری و ۳۳ درصد از روستا هستند.

 


دکتر هاشمی با اشاره به شیوع دلتا ویروس در سطح کشور و قدرت سرایت بسیار بالای این نوع ویروس در مقایسه با سویه‌های قبلی بیان کرد: به شهروندان محترم  توصیه می شود از تجمعات و دورهمی ها خودداری کنند و جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند به خصوص سالمندان، مادران باردار و اطفال از رفتن به مکان های شلوغ و پرتردد پرهیز کنند و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک را حتما در اولویت قرار دهند.

 


وی خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی در تعداد بستری ها و احتمال  تکمیل ظرفیت بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی تمهیدات لازم برای راه اندازی و تجهیز  بیمارستان صحرایی صورت گرفته است.

 

 

 

کد خبر 1074041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha