آمریکا به هیچ کشوری خدمت نمی کند/ همه باید دولت جدید را کمک کنیم

حجت‌الاسلام امینی درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز گفت: آن ها اسباب کشی می کنند اما به دنبال اهداف استعماری هستند و مردم و دولت افغانستان باید بدانند آمریکا به جز زیاده خواهی و کسب منافع خود به هیچ کشوری خدمت نمی کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ، حجت‌الاسلام «عباس امینی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود ضمن بیان اینکه در نهاد مقدس نماز جمعه عقد اخوت با هیچ دولتی بسته نشده است، ابراز داشت: همه تلاش‌ها بر این روال بوده که بتوانیم کمکی در راستای بهبود وضعیت کشور به دولت کنیم بنابراین هرکجا لازم است و نیاز به‌نقد منصفانه باشد قطعاً از تریبون نماز جمعه مطالبه‌گری می‌شود.

 

امام جمعه شاهرود با تأکید براینکه همه باید دولت جدید را کمک کنیم تا اوضاع معیشت مردم و اقتصاد کشور بهبود یابد ادامه داد: برخی هنوز از رئیس جمهوری که نیامده مطالبه نا به‌جا دارند که در پاسخ به این افراد باید گفت این رویه خدمت به کشور نیست و نقد و مطالبه باید به جا و حق صورت گیرد.

 

حذف موانع ازدواج جوانان راه را برای حل بسیاری از مشکلات جامعه هموار کنند

وی در ادامه با بیان اینکه خانواده، جامعه و حاکمیت وظیفه دارند با حذف موانع ازدواج جوانان راه را برای حل بسیاری از مشکلات جامعه هموار کننداضافه کرد: ما ازدواج را سخت کردیم در حالی که فقر عاطفی و روانی، فقر نسل و جمعیت و حتی فقر مالی با ازدواج برطرف می شود.

 

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به اینکه خانواده ها نباید درباره مهریه و جهیزیه سخت گیری کنند، افزود: بانک ها نیز در این زمینه وظیفه دارند، بانک‌ها چگونه به یک فرد مفسد وام میلیاردی می دهند آن وقت برای دادن وام ازدواج، جوانان را به زحمت می‌اندازند.

 

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه بروکراسی‌های اداری تنها باعث پیچیده‌تر شدن شرایط ازدواج برای جوانان می‌شود، ابراز داشت: دولت می‌بایست موانع را برداشته و شرایط را برای اجرای این سنت پسندیده هموار کند.

آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ محمود شاهرودی از مفاخر جهان اسلام و تشییع

وی ضمن بیان اینکه برگزاری کنگره تجلیل از آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ محمود شاهرودی گام ارزشمندی در راستای تکریم از مفاخر شهرستان است، افزود: ایشان به یکی از مفاخر جهان اسلام و تشییع شناخته‌شده هستند که اجرای این مراسم‌ها می‌تواند گوشه‌ای از عظمت علمی و عملی این بزرگ‌مرد را به جهان بشری، ایران و منطقه معرفی کند.

 

حجت‌الاسلام امینی  به سالروز شهادت امام جواد (ع) نیز اشاره کرد و گفت: شاید پیش از امامت امام نهم اگر به شیعیان می گفتند کمیِ سن ربطی به منصب امامت ندارد، قبول می کردند، اما امام جواد (ع) در هفت سالگی به امامت رسید و در دوران اوج انحرافات سیاسی و عقیدتی جامعه را به درستی هدایت کرد.

کد خبر 1074126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha