رعایت خطوط قرمز عفت در جامعه توسط مسئولین ضروری است

حجت الاسلام محمدیان رعایت خطوط قرمز عفت در یک جامعه توسط مسئولین را ضروری دانست و گفت: بحث حجاب در لباس فقط مختص به بانوان نیست و همه جامعه را در بر می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۱۸ تیر) با تسلیت فرارسیدن شهادت جوادالائمه( علیه السلام) در هفته پیش رو به رویدادهای هفته جاری اشاره و اظهار کرد: جنایت های رضا شاه در سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد نسبت به جمعیتی که به کشف حجاب اعتراض داشتند بسیار فجیع بود.

 


امام جمعه سنگر با اشاره به نامگذاری روزی به نام روز "عفاف و حجاب" گفت: کاری که رضاخان در زمینه کشف حجاب کرد کمر ۱۲۴ هزار پیغمبر را شکست.



وی با تاکید بر اینکه بحث حجاب در لباس فقط مختص به بانوان نیست و همه جامعه را در بر می گیرد افزود: ما چنین آسیب‌هایی را در شمال کشور شاهد هستیم که بیشتر صحنه ها از ناحیه مسافرانی که از این خطه عبور می کنند، دیده می شود.



حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: با این گزارش هایی که می آید عفت و حجاب شهر ما را زیر سوال می‌برد و متاسفانه با کم‌کاری بعضی مسئولینی که با سخنان خود برخورد با مسئله حجاب را درست نمی دانند، می بینیم که چگونه به شعور یک ملت اهانت می شود.



وی رعایت خطوط قرمز عفت در یک جامعه توسط مسئولین را ضروری دانست و  ادامه داد: متاسفانه در انتخابات ها مشکلات اصلی در خصوص حجاب و عفاف از زبان کسانی مطرح می شود که دادن تذکر و ارسال پیامک حجاب و عفاف را به بانوان دلهره آور مطرح می کنند و با اینگونه وعده در تلاش برای جذب رای خود هستند.


 وی با اشاره به اینکه اساتید اخلاق ما می‌گفتند که اگر با گناهی، اشتباه و بدعتی در یک اجتماع رخ بدهد، توبه اش زمانی صورت می گیرد که شما تک تک کسانی که منحرف کرده اید را به راه حق برگردانید، گفت: گناه اگر در خفا انجام شود ما وظیفه نداریم به دنبال آن برویم اما اگر جنبه اجتماعی پیدا کرد آن موقع لازم است بر حکومت و عموم مسلمین و مومنین در این جا ورود کرده و به وظیفه خود عمل کنند.



حجت الاسلام محمدیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان و اعمال دستورالعمل ها و رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: چون این ویروس سلامت اجتماعی همه را در جامعه به خطر انداخته بود توصیه های ایمنی از سوی پزشکان و مسئولین صادر شد و کم کم برای فرهنگ‌سازی در رسانه ها، صدا و سیما، فضای مجازی و... تبلیغات کردند و وقتی دیدند آنهایی هم که به این تذکرات توجه نمی کند تصمیم گرفتند برای جلوگیری از آنکه اجتماع را آلوده نکند اعمال جریمه و قوانین قهری قرار بدهند.



وی با بیان اينکه بحث عفاف و حجاب نیز بدین شکل است گفت: عموم جامعه زنان عفیف هستند و رعایت حداقل ها را می کنند اما یکسری هستند که به هیچ صراطی مستقیم نیستند و با بی عفتی و بی حیایی رفتار می کنند و این ویروسی است که اجتماع مردم را به خطر می‌اندازد، از این رو لازم است همواره در خصوص عفاف و حجاب فرهنگ‌سازی شود.



حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: گاهی لازم به توصیه است و گاهی باید یکسری ها را با اعمال جریمه متوجه موضوع کرد چون سلامت روانی مردم و جامعه را به خطر می‌اندازند.



امام جمعه سنگر در ادامه به انتصاب "اژه ای" رئیس جدید قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سه نفر دیگر نیز برای این پست تعرفه شده بودند اما امتیازی که آقای اژه‌ای نسبت به سایرین داشت این بود که وی مانند آیت الله "رئیسی" در بدنه قوه قضائیه رشد کرده است، نسبت به این دستگاه آگاه و متخصصین قوه قهریه است مشکلات آن را به خوبی می داند.



وی ضمن آرزوی موفقیت برای وی و دستگاه قضا خواستار رسیدگی به پرونده هایی که توسط آقای رئیسی باز شده و در حال پیگیری قرار گرفته است، شد.

 


وی در ادامه با بیان اینکه وقتی دولت ها عوض می شوند حرص و ولع برای کسب مدیریت ها و رسیدن به جایگاه خاص برای عده ای بیش از حد دارای اهمیت و ارزش می شود و شروع به ارائه رزومه و دست و پا زدن برای مطرح کردن خود می شوند گفت: متاسفانه اینگونه رفتارها در قامت اسلام و انقلاب اسلامی نیست.

حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: اینکه کسی هم و غم خود را برای اینکه به مردم خدمت کند قرار بدهد، بسیار خوب است اما کسی که تمام تلاشش را می کند تا فقط مدیر شود و به جایگاهی برسد، این مورد تایید نیست.

 


وی کسی را که به دنبال ریاست طلبی است طبق فرمایش قرآن ملعون و دور از رحمت خداوند دانست و اضافه کرد: کسی که از رحمت خداوند دور باشد خیرش به کسی نمی رسد.



امام جمعه سنگر همچنین در مورد خاموشی‌های های برق و اعتراض مردم اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید هوا، تولید نکردن برق، فرسوده بودن خطوط برق رسانی و...کمبود توزیع برق منطقی است اما اعلام قطعی با برنامه به مردم، رسیدگی به شکایات مردمی که لوازم برقیشان به خاطر نوسانات برق  دچار آسیب و خسارت شده است باید مورد توجه مسئولان باشد.


وی بسیاری از این قطعی برق را به خاطر بی تدبیری های مسئولینی دانست که به تعهدات خود در برنامه ششم توسعه عمل نکردند و افتخار می کنند از بخش خصوصی نیز در تولید برق استفاده نکرده اند و خاطرنشان کرد: مردم اعتراض دارند و اعتراض آنان به حق است.

کد خبر 1074131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha