پیشگیری اقدام هوشمندانه در مبارزه با مواد مخدر است/ ضرورت همکاری سازمان های مردم نهاد

راعی ضرورت پیشگیری و توانمندسازی در برابر آسیب های اجتماعی را تاکید کرد و گفت: پیشگیری اقدام هوشمندانه در مبارزه با مواد مخدر است.

«مجتبی راعی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به اقدامات عملیاتی و پیشگیرانه در مبارزه با توزیع و مصرف مواد مخدر اظهارداشت: نهادهای انتظامی و امنیتی برای مبارزه و شناسایی و برخورد با مجرمین تلاش وهمکاری خود را بکار بسته اند اما بی اطلاعی از عواقب و نتایج سومصرف مواد برای بسیاری شناخته نشده است.

 

فرماندار نجف آباد افزود: : پیشگیری اقدام هوشمندانه در مبارزه با مواد مخدر است که در این میان پیشگیری و توانمندسازی در برابر تمامی آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر ضرورت دارد.

 

وی شناسایی گروه های هدف و مناطق پرخطر را اقدامی لازم  برای این حوزه دانست و تصریح کرد: با هدف گذاری برای اقشار در معرض خطر اعتیاد و برگزاری جلسات آموزشی فرصت برای توانمندسازی و پیشگیری هوشمندانه در برابر این آسیب خانمان سور فراهم می شود.

 

*ضرورت همکاری سازمان های مردم نهاد

 

راعی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی با انجام کارگاه های آموزشی و فعالیت های تبلیغی انجام شود، تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد برای تحقق این امر وارد عمل شوند و با انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی در این مسیر فعالیت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه افراد و خانواده ها نقش مهمی در این خصوص دارند، تصریح کرد: علاوه بر آموزش جوانان و نوجوانان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده ها نیز لازم است.

 

فرماندار نجف آباد همچنین از روحانیون و اقشار اثر گذار جامعه خواست تا در این خصوص همکاری کنند و اطلاعات و آگاهی مردم را در خصوص مسائل اجتماعی و ضرورت آموزش و انجام اقدامات پیشگیرانه افزایش دهند.

 

وی تولید محتوا در خصوص مبارزه با مواد مخدر و افزایش دانش عمومی را نیز مهم اعلام کرد و افزود: شبکه های مجازی و فضای مجازی دسترسی را به مردم به ویژه گروه های جوانان و نوجوانان هموار کرده است.

 

کد خبر 1074141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha