فعالیت تجاری در مرز ماهیرود به روال عادی انجام می‌شود

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در حاضر مشکلی برای تردد کامیون‌ها در پایانه مرزی ماهیرود نداریم و مبادلات تجاری با روال عادی انجام می شود.

«حسن رحیمی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در بیرجند با اشاره به حوادث اخیر مبنی بر حضور طالبان در گمرک مرزی ابونصر فراهی افغانستان که در مجاورت پایانه مرزی ماهیرود است، اظهار کرد: گمرک ماهیرود در خراسان جنوبی فعال است و هیچ مشکلی در رویه‌های گمرکی وجود ندارد.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در ادامه با انتقاد از انتشار خبری کذب مبنی بر اینکه مرز ماهیرود تعطیل شده است، خاطر نشان کرد: از فردا تردد کامیون‌ها و مبادلات کالا‌ها در مرز ماهیرود به صورت عادی به روال قبل انجام می شود.

 

رحیمی زاده عنوان کرد: روزانه ۶۰۰ دستگاه کامیون از مرز ماهیرود ترانزیت می شود.

 

وی به ترانزیت از گمرک ماهیرود طی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: طی این مدت تعداد ۵۱۵ دستگاه کامیون به وزن ۱۹ هزار و ۳۰۸ تن شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد، آرد و ... از کشور عراق، هند، اندونزی، ترکیه، فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۳۸ درصد و از نظر تعداد کامیون ۵۷ درصد كاهش داشته است.

 

گفتنی است؛ سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک روز پنج شنبه(۱۷ تیر) اعلام کرد به دلیل تحولات عصر امروز در گمرک اسلام قلعه و ابونصرفراهی افغانستان، تاجران تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری در رویه های مختلف به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند.

 

خراسان‌ جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی در افغانستان در مقابل مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه است که به عنوان سومین معبر رسمی ایران با افغانستان شناخته می‌شود.

 

 

کد خبر 1074142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha