اجرای تمام مفاد رتبه بندی به ۱۶۸ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

فلاحی گفت: اجرای تمام مفاد رتبه بندی به ۱۶۸ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. در حالی که ۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام «احمد حسین فلاحی» عضو کمیسیون آموزش مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره رتبه بندی گفت: کلیات رتبه بندی قبلا به تصویب رسیده است.

 

وی افزود: کیفیت آموزشی و سطح ارتقای معلم در بعد معنویی، تخصصی و پژوهشی در رتبه بندی مطرح است اما بیشتر به بعد مادی و مالی آن توجه می شود، در حالی که باید همه جانبه نگریست.

 

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه در نظام آموزشی کیفیت سنجی بر اساس صلاحیت ها نیاز است تصریح کرد: لایحه رتبه بندی از سوی دولت به مجلس ارایه شد، مجلس شورای اسلامی برخی از بندهای آن ها را تغییر داده  است.

 

وی با اشاره به اعتبار بند مالی در رتبه بندی سال 1400 گفت: 5 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در حوزه مالی رتبه بندی پیش بینی شده است در صورتی که اگر بخواهیم در تمام مواد رتبه بندی را اجرا کنیم به  168 هزار میلیارد تومان نیاز داریم. این مبلغ در جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات، نماینده سازمان برنامه و بودجه، امور استخدامی، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی برآورد شده است.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید چاره اندیشی برای موضوع مالی رتبه بندی کرد گفت: طبق قیمت کارشناسی شده به 168 هزار میلیارد نیاز است می توان با چاره اندیشی این مبلغ را برای  سال های آینده پیش بینی کرد و بخش بخش توزیع کرد.

 

وی بیان کرد: آقای نوبخت اعلام کرده اند برای رتبه بندی  60 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته اند، در حالی که این اعتبار برای مسایل دیگر است و برای اجرای رتبه بندی تنها 5 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. این اعتبارات غیر تخصصی، شعاری و سیاسی است.

 

کد خبر 1074185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha