پرورش فکری کودک و نوجوان  از خانواده‌های به صورت هدفمند انجام شود

آیت الله عبادی گفت: پرورش فکری کودک و نوجوان زمانی حاصل می‌شود که به عنوان یک انگیزه مطلوب از خانواده‌های به صورت هدفمند آغاز و مرحله به مرحله انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۹ تیر) در دیدار با مدیرکل و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: پرورش فکری کودک و نوجوان مهمترین مسئله است که اگر به صورت فراگیر تحقق پیدا کند آینده جامعه بشری تضمین می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: پرورش فکری کودک و نوجوان زمانی حاصل می‌شود که به عنوان یک انگیزه مطلوب از خانواده‌های به صورت هدفمند آغاز و مرحله به مرحله انجام شود.

 


وی با بیان اینکه یکی از نشانی‌های مبدأ یک جامعه پویا بهترین آزمون را می‌توان از اندیشه کودک و نوجوان آن جامعه داشت، گفت: پدرها و مادرها و دیگران خود را مسئول برآوردن حوایج روزمره زندگی از جهت فیزیکی احساس می‌کنند توجه به بُعد انسانی و پرورش روحی یا نیست یا در رده‌های بعدی قرار دارد و حالا نمی‌شود همه انتظار را از یک سازمان داشت و تا جایی که اطلاع دارم کانون پرورش فکری خوب عمل می‌کنند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه زمینه‌ها باید از خانواده‌ها به صورت هدفمند به وجود آید و در سلسله مراتب مطابق با سنین کودک تا حوزه و دانشگاه کمک فکری شود، ادامه داد: به نوعی باید فکر در زوایای مختلف اجتماعی، نظامی، فکری و اقتصادی باشد و جامعه پویا از قبل خط سیری خود را مشخص کند در غیر این صورت ناکجا آباد می‌شود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در خانه کودکان به پدر و مادر بیشتر اتکا دارند، تصریح کرد: انسان موجودی نامتناهی است و غالبا مسئولیت‌ها در تهیه کفش، کلاه و غیره خلاصه می شود در روایات و احادیث گلایه شده است که وای بر کودکان آخر الزمانی از ستمی که از ناحیه پدر، مادر و مربی بر آن ها می شود، ستمی که از ناحیه متصدیان بر فرزندان آخرالزمان وارد خواهد شد این است که واجبات به آن ها آموزش داده نمی شود.

 

وی بیان کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نسبت شرایط، امکانات، محدودیت ها و سیاست ها خوب کار می کند، در کارکنان و اعضای کانون انگیزه وجود دارد، آنها بُعد معنوی را کامل حفظ می کنند و آرمان های انقلاب را نیز در نظر دارند، برخی از متون مربوط به کانون را هم که دیدم جالب است.

 

وی خطاب به مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی بیان کرد: فرصت فوق العاده ای به دست شما رسیده است که آن را ارزان نباید فروخت و آن فرصت این است که چنین نیروهای آماده برای جذب دارید، آنچه که می توانید از حقایق، خیر و خوبی ها برای آنها بگویید آن ها مطالب شما را ثبت و ضبط می کند و این ثوابش برای شما است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کاری که انجام می دهید وظیفه و شغل شما است اما به کار خود کیفیت دهید و بیش از شرایط عادی برای ان ارزش قائل شوید، گاهی یک جمله که مربی در کودک و نوجوان القا می کند باعث تحولی عظیم در او می شود و نه تنها سرنوشت خودش بلکه سرنوشت یک جامعه را تغییر می کند.

کد خبر 1074217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha