خط تولید خوراک طیور در بزرگترین مجتمع خراسان شمالی آماده بهره‌برداری شد

مدیرطیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خط تولید خوراک طیور در بزرگترین واحد تولید خوراک دام و طیور استان آماده بهره‌برداری شده که این واحد به تنهایی می‌تواند حدود نیمی از نیاز استانی را در حوزه دان طیور تامین کند.

«علیرضا صادق» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: فاز اول این مجتمع اجرا شده و در حال بهره برداری است و در آن خوراک دام سبک و سنگین تولید می شود که خط تولید خوراک طیور هم به زودی بهره برداری می شود.

 

مدیرطیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مجتمع تولید خوراک دام و طیور پارس خراسان شمالی در زمینی به مساحت ۴۵ هزار و ۶۰۶ متر مربع واقع در شهرک صنعتی شماره ۳ بجنورد واقع شده که این مجتمع بزرگترین تولید کننده خوراک دام و طیور آبزیان خراسان شمالی خواهد شد.

 

وی افزود: در این مجتمع تولید ۷۰ هزار تُن خوراک دام، ۲۰ هزار تُن خوراک طیور، ۱۰ هزار تُن خوراک آبزیان و ۳۶ هزار تُن انواع خوراک بر پایه بقایای کشاورزی برنامه ریزی شده که مجموع ظرفیت تولید در این واحد، ۱۳۶ هزار تُن در سال خواهد بود.

 

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: هم اکنون سالانه ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان انجام می شود که نیاز این بخش در سال حدود ۵۰ هزار تُن است.

 

کد خبر 1074276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha