کتاب اخلاق‌مدار ویژه کودکان منتشر شد

کتاب «سه… دو… یک… شادی!» سومین اثر از مجموعه زیست اخلاق‌مدار است که به قلم سید علی شجاعی به رشته تحریر درآمده و منتشر شده است.

خبرگزاری شبستان،گروه اندیشه،سیدعلی شجاعی در کتاب «سه… دو… یک… شادی!» در قالب روایتی داستانی سعی کرده است مضامینی، چون توانایی دیدن و لمس داشته‌ها و لذت بردن از آن و نیز توانایی در تلفیق و هم‌افزایی داشته‌های زندگی برای کسب لذت از آن‌ها و مهارت فعالیت جمعی را در میان مخاطبان نوجوان مورد توجه قرار دهد.

 

داستان این کتاب درباره نوجوانانی است که با وجود دارا بودن مجموعه‌ای از امکانات و وسایل، توانایی شاد بود یک روز در کنار هم بودن و لذت بردن از آن را ندارند و در ادامه متوجه این مسئله می‌شوند که این ناکامی نه تنها ناشی از فقر وسایل و امکانات آن‌ها نیست، بلکه در نوع دید آن‌ها به این مسئله و توانایی‌شان در هم‌افزایی گروهی با آن نهفته است.

 

این داستان سعی کرده با استفاده از زبان اندیشه و گفتاری نوجوانان و شبیه‌سازی آنچه به ظاهر از سوی آن‌ها در مواجهه با مظاهر و امکانات تفریح و سرگرمی شکل می‌گیرد، آن‌ها را به سمت نوعی کشف و اعتقاد عملی به اخلاق برای زیستی شاد و پرثمر هدایت کند.

 

نویسنده این کتاب همچنین به مخاطبان این اثر پیشنهاد کرده است با مطالعه این اثر در کنار والدین، دستاورد‌های بیشتری در فهم مطالب و موضوعاتی که در این اثر برای آن‌ها قرار داده شده است، به دست بیاورند و زمینه را برای رشد اندیشه‌هایی تازه در خود فراهم آورند.

 

این کتاب همچنین با تصویرسازی‌هایی از نرگس طهماسبی همراه شده است. وی در تصویرگری تلاش کرده ایده و تکنیک و نوآوری را در خدمت هم درآورد و بر همین اساس به تصویر، هویتی مستقل و هم‌شأن با متن ببخشد. به همین دلیل است که در بسیاری از آثار او از جمله در همین کتاب می‌توان ردپای تفکر خلاقه‌اش را در کشف قالب تصویرسازی و نیز محتوای آن جستجو کرد.

 

سبک رئالیستی به کاررفته در تصویرسازی این کتاب هم جهان خیال‌انگیز کودکان را با طعمی نوستالژیک پیش چشم مخاطب ایرانی قرار داده و هم سعی کرده موقعیت‌هایی تازه و بکر در این زمینه ایجاد کند.

 

کتاب «سه… دو… یک… شادی!» نوشته سید علی شجاعی به همت انتشارات کتاب نیستان در ۳۲ صفحه و به قیمت ۶۶ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

کد خبر 1074277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha