برگزاری آیین سوگواری شهادت امام جواد (ع) در کانون «دوستان آسمانی»

گواهیان از برگزاری آیین سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام جواد (ع) در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» مسجد «امام حسین (ع)» جهرم خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز شهادت امام محمد تقی (ع)، گفت: وجود مقدس این امام همام به جهت جود و سخاوتشان به «جواد» مشهور و معروف شدند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با اشاره به اینکه گذشته از این امام جواد (ع) در بین شیعه و سنی به «باب المراد» نیز شهرت دارد، افزود: این امام نخستین رهبر الهی است که در میان امامان شیعه در خردسالی مسئولیت مقام رفیع امامت را عهده ‏‌دار شد.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع) در 30 ذی قعده، عنوان کرد: شیعیان و مومنان این روز را در رثای امام خود به عزاداری و سوگواری می پردازند.

 

گواهیان با اشاره به برگزاری آیین سوگواری سالروز شهادت امام جواد (ع) در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، گفت: این برنامه شنبه 19 تیرماه همزمان با نماز مغرب و عشا در این کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

وی به برنامه های این محفل اشاره کرد و اظهار داشت: در این برنامه سوگواری، حجت الاسلام زارعی امام جماعت مسجد به سخنرانی می پردازد و سپس حاضران از نوای مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) بهره می برند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با دعوت از بچه های مسجد و شهروندان برای شرکت در این آیین سوگواری و عزاداری، خواستار رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط شرکت کنندگان در این محفل معنوی شد.

کد خبر 1074377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha