زندگینامه شهدای کانون پرورش فکری خراسان جنوبی تدوین می شود

حمیدی از توسعه خدمات مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با افتتاح کتابخانه سیار شهری بیرجند در مرداد ماه خبر داد و گفت: تدوین زندگینامه شهدای کانون نیز در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «طاهره حمیدی» امروز (۱۹ تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی روز درگذشت مهدی آذر یزدی را به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری کرده است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان فرصتی برای آشنایی و انس بیشتر کودکان با ادبیات و دنیای کتاب است، افزود: با آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان به طور حتم استحکام فرهنگی تربیتی بیشتری شکل می‌گیرد.

 

حمیدی از پیش بینی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به این مناسبت در کانون پرورش فکری استان خبر داد و گفت: شاخص ترین برنامه‌ها شامل برگزاری مسابقات، انجمن‌ها، محافل ادبی، اعزام کاروان پیک امید به شهرها و روستاها با رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری جلسات نقد کتاب با نظریه پردازان است که با توجه به شیوع کرونا اکثر برنامه‌ها مجازی و در بستر سامانه برگزار شده است.

 

وی از توسعه خدمات مراکز سیار کانون با افتتاح کتابخانه سیار شهری بیرجند در مرداد ماه خبر داد و عنوان کرد: همچنین مهرواره نماز عاشورایی را برگزار کنیم تا نماز در بین کودکان نهادینه شود و برگزاری برنامه‌های متعدد تدوین زندگینامه شهدای کانون نیز در دست اقدام است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: مهرواره ویژه اربعین حسینی هم از دیگر برنامه‌های ما است که در حال حاضر برنامه‌های کانون به صورت مجازی در دست انجام است و شهرستان‌هایی که ستاد کرونا منع ندارند به صورت محدود و حضوری است.

 

حمیدی با بیان اینکه کلاس‌های تابستانی در ۸۲ کارگاه کانون پرورش فکری استان به صورت مجازی از ۱۶ تیرماه آغاز شده است، گفت: تلاش می‌شود کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری بیشتر آشنا شوند و فرزندانی پرورش دهیم که ایمان به خدا و اسلام در ذهن آنها نهادینه شود و اطمینان داریم اگر بذر ایمان را را دل کودکان بکاریم شخصیت خوبی تحویل جامعه خواهیم داد.

 

 

 

کد خبر 1074384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha