پروژه «زیست پارک مشهد» به زودی به بهره برداری می رسد

یعقوبی گفت:عملیات اجرایی پروژه زیست پارک مشهد در ادامه توسعه بوستان های موضوعی در کلان شهر مشهد، از سال گذشته در مجاورت کوه پارک و به وسعت بیش از ۲۲ هکتار آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی در مراحل پایانی خود قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی یعقوبی» امروز(۱۹ تیر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین بوستان موضوعی کشور به زودی به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه زیست پارک مشهد در ادامه توسعه بوستان های موضوعی در کلان شهر مشهد، از سال گذشته در مجاورت کوه پارک و در ضلع جنوبی بوستان خورشید در فضایی به وسعت بیش از ۲۲ هکتار آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی در مراحل پایانی خود قرار دارد.

 

معاون شهردار مشهد افزود: در این بوستان منحصر به فرد، تلاش شده تا مسیر ها و تسهیلات احداث شده در آن، کاملاً منطبق با توپوگرافی و شیب طبیعی زمین باشد تا از حداکثر زیبایی بصری طبیعی بستر زمین استفاده شود.

 

یعقوبی بیان کرد: با توجه به سازه های ایجاد شده در این بوستان نظیر چادرهای عشایری و خانه‌های روستایی، شهروندان می توانند با سبک زندگی عشایر و روستاییان از نزدیک آشنا شده که این تجربه می تواند برای بسیاری از شهروندان به ویژه کودکان و نسل جوان تجربه متفاوتی را ایجاد کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مجموعه همسو با محیط زیست هفت فضای گوناگون شامل باغ طبیعی، باغ بازی، حوزه عشایری و بازی های محلی و گروهی، باغ دوستی، باغ ورزش، باغ حضور و باغ روستایی تعبیه شده است که هرکدام، از کارکردهای متفاوتی برخوردار هستند.

کد خبر 1074385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha