ضرورت توجه به عمران روستایی در ساخت و سازها/  توانمندی های روستا شناسایی شود

فتح اللهی با بیان اینکه روستا محل آرامش و آسایش و پایگاه انواع تولیدات است گفت: در اجرای طرح های هادی به شکل و نماد روستا توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی»  امروز ( شنبه، ۱۹ تیر ) در مراسم  بزرگداشت روز دهیار، ضمن تبریک روز دهیار اظهار کرد: دهیاران مدیران روستا شمرده می شوند. ‌  


فرماندار رشت با بیان اینکه نام گذاری ایام به نوعی یاد آوری نعمت هایی است که بایستی قدر دان باشیم گفت: در بحران کرونا ویروس به سلامتی و فعالیت های گسترده کادر درمان پی بردیم تا جایی که برای سلامتی جامعه تا پای شهادت رفتند و از زندگی خود گذشتند تا دیگران در آرامش باشند و سلامتی را به دست آورند.


وی به تقش دهیاران و شوراها در روستا اشاره و تصریح کرد: با وحدت، هم دلی و همکاری و بهره گیری از نیروهای توانمند می توان توسعه شهر و روستا را فراهم کرد.


فتح اللهی ادامه داد: دهیار و شورا نمادی از وحدت و هم دلی در روستا است که با بهره گیری از نیروهای مردمی توسعه مناطق روستایی فراهم می شود‌.


وی با تاکید بر اینکه هر کجا تقش و حضور مردم پر رنگ بود نتایج مطلوبی به همراه داشت افزود: بهره گیری از ظرفیت های مردمی موفقیت های ملی و بین المللی را در پی داشت.


فتح اللهی با اشاره به اینکه امرو فعالیت در حوزه عمرانی بسبار سخت است اضافه کرد: هزینه های عمرانی بالا رفته و فعالیت های عمرانی روستا با همکاری دهیاران و شوراها و همکاری مردم سهل تر صورت می گیرد.


وی گفت: جاده سازی، گاز و برق فعالیت در این حوزه ها بدون وجود مدیر در روستا خصوصا در استان گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی امکان پذیر نیست.


فرماندار رشت با تاکید بر اینکه به توسعه عمرانی روستا توجه داشته و روستا بایستی به سبک روستا توسعه یابد افزود: نباید اصول شهرسازی در روستاهای گیلان پیاده سازی شود‌.



فتح اللهی ادامه داد: در اجرای طرح های هادی در روستا به این مقوله توجه داشته و از نماد روستایی بهره گرفته شود.


وی با اشاره به اینکه سرمایه های بزرگ و زیبا از روستا گرفته نشود اظهار داشت:  با حمایت از روستا و تولیدات شان و با ایجاد زیر ساخت های مناسب می توان از فروش بی رویه زمین های کشاورزی در گیلان که به نوعی پایگاه تولید در جامعه است، جلوگیری شود.


فتح اللهی با تاکید بر اینکه در تولید و فروش محصولات کشاورزی مشکلاتی وجود دارد تصریح کرد: رفع موانع تولید در روستا ماندگاری روستا نشینان را فراهم می کند.


وی با تاکید بر اینکه روستا مکان آرامش و آسایش و به دور از ترافیک های شهری است اظهار داشت: با شناسایی توانمندی های روستا و رونق و توسعه آن می توان زمینه توسعه روستا را فراهم و از مهاجرت بی رویه روستانشینان جلوگیری کرد.‌

در پایان از دهیاران و شوراهای نمونه روستاهای شهرستان رشت تجلیل و قدردانی شد. 

کد خبر 1074386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha