سبک زندگی از ضرورت‌های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام لرستانی، سبک زندگی اسلامی را به معنای پایبندی به اخلاقیات ومبانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سبک زندگی از ضرورت‌های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «علی لرستانی»، امروز(19تیر) در جلسه عقیدتی کارکنان سپاه الیگودرز اظهار داشت: سبک زندگی شامل مجموعه رفتارها و الگوهای هر فرد را می‌گویند که یکی از ضرورت‌های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

 

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز افزود: سبک زندگی یعنی انتخاب روش و شیوه صحیح برای زندگی، ضمن تأمین خواسته های معنوی و مادی انسان است که در نهایت زمینه های رضایت و خشنودی خداوند متعال نیز فراهم می آورد و فقط با انتخاب الگوی جامع و حامل فضائل اخلاقی تحقق پیدا می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: ارزش‌های انسانی همیشه یکسان و نامتغیر است، چراکه تحقق سبک زندگی یعنی پایبندی به اخلاقیات ومبانی اسلامی در زندگی است.

 

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه مشکلاتی که شاید بسیاری از ما در زندگی داریم ناشی از سبک زندگی کردن ما و مواجهه ما با محیط پیرامون است، گفت: ما باید در ظاهر و باطن بر اساس معیارهای سبک زندگی اسلامی حرکت کنیم.

 

وی ادامه داد: هر کسی که می خواهد از دنیای خود به خوبی استفاده کند و این دنیا را معبر خوبی برای آخرت خود قرار دهد، سبکی بهتر از سبک زندگی دینی پیدا نمی کند چرا که خالق دین و دنیا یکی است، آنکه دین را خلق کرد دنیا را هم خلق کرده است سبک زندگی دینی بهترین روش برای رسیدن به آخرت و عاقبت بخیری است.

 

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه داشتن حیاتی طیبه و سالم وسبک زندگی اسلامی، گفت: واقعیت این است که انبیا به‌ویژه پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین (ع) ساماندهی سبک زندگی مردم در چارچوب شریعت و آیین مقدس اسلام را انجام دادند، پیامبر اسلام (ص) توانستند با سیاست‌ها و راهبردها، جامعه جاهلی را متحول و سبک زندگی مردم را در محدوده مکتب اسلام ساماندهی کنند.

 

وی ادامه داد: ازجمله رسالت‌های حاکمیت دینی و مأموریت‌های دولت اسلامی، ایجاد زمینه جامعه اسلامی با پیاده‌سازی مبانی، اصول و موازین دینی در قالب سبک زندگی مردم است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز بیان کرد: سبک زندگی یعنی شیوه و روش زندگی دینی، سبک زندگی ذیل علوم اجتماعی قرار می گیرد، یعنی در جامعه چگونه با هم تعامل کنیم، کاسب با مشتری چه سبک برخوردی داشته باشد، معلم با شاگرد، زن با شوهر، پدر با فرزند، تمام این موارد باید دینی شود.

 

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه دوری از آموزه‌های اصیل دینی سبب انحراف از مسیر صحیح زندگی و تعالی حقیقی بشریت خواهد شد، افزود: بهترین راه برای ترویج اصول سبک زندگی اسلامی، آشنا کردن مردم با آموزه های دینی و قرآنی به صورت کاربردی است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز تأکید کرد: ما باید در زندگی تسلیم خداوند باشیم ایمان به یگانگی، عدالت، عزت، و حکمت خدا را تقویت کنیم لازمه تسلیم بودن در برابر خداوند در زندگی پذیرش اسلام است.

 

وی با اشاره به اینکه تجاوز از مرزهای حق سبب بروز اختلافات و عذاب الهی در دنیا و در آخرت می شود، اظهار کرد: کسانی که در زندگی تابع خداوند نیستند و آگاهانه ایجاد اختلاف می کنند به زودی سیلی می خورند لذا همه ما باید در زندگی در جهت تقویت راه های کسب رحمت خداوند در رندگی تلاش کنیم.

 

کد خبر 1074394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha