صبر، شکیبایی، سعه صدر و حسن اخلاق از ویژگی های مهم خطیب نماز جمعه است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، به یان ویژگی های خطیب نماز جمعه پرداخت و گفت: خطیب صبر، شکیبایی، سعه صدر و حسن اخلاق از اموری هستند که باید مورد توجه خطیب نماز جمعه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»، امروز(19تیر) در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان سلسله اظهارداشت:  شهر سلسله سرزمینی کهن و تاریخی است و در طول دوره‌های قبل و بعد از اسلام نامی شناخته شده دارد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: ایلات و طوایفی که در این منطقه زندگی کرده‌اند به صفات انسانی، اخلاقی، جوانمردی منتصب و همچنین وفاداری به اسلام، تدین، علاقه مندی و تلاش در کسب علم، دانش و فضیلت از صفات بارز مردم منطقه سلسله و دلفان است.

 

وی یادآور شد: شهرستان سلسله با داشتن آثار تاریخی متعدد، مناطق تفریحی، سراب‌ها، چشمه‌ها و آبشارها و همچنین ظرفیت‌های اقتصادی موقعیت ویژه‌ای جهت توسعه   سلسله و دلفان فراهم کرده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به حضور مردم سلسله در میدان‌های جهاد و دفاع مقدس و تقدیم ۲۹۶ شهید و فداکاری جانبازان و ایثارگران شهرستان سلسله و حومه، برگ‌های زرینی درتاریخ درخشان این منطقه است، گفت: این مهم مسئولیت ما را در پاسداشت و عبور از موانع و مشکلات جهت رسیدن به افق روشن بیشتر می‌کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نماز جمعه محل اجتماع  مؤمنان جهت فراخوانی به تقوا و اعمال صالح است، گفت: نماز جمعه به عنوان مرکز فرهنگی شهر وقتی جایگاه خودش را پیدا می‌کند که مساجد فعال و پرتلاش در عرصه های دینی و فرهنگی  تأثیر بسزایی در مناطق و محلات داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: در نماز جمعه امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهر با رعایت مختصات گفتمان انقلاب اسلامی مطرح و نقدهای  منصفانه به همراه راه علاج و برون رفت از مشکلات در نماز جمعه ارائه می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: صبر، شکیبایی، سعه صدر و حسن اخلاق از اموری هستند که برای هر خطیبی باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 1074418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha