بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به مناطق حاشیه نشین قزوین اختصاص یافت

بیدخام گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و بیان معضلات و آسیب های اجتماعی مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی استان به وزارت کشور، در چهار سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملکی جذب این مناطق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «مریم بیدخام» در نشست پیگیری تأمین اعتبار برای تجهیز مراکز آموزشی و فرهنگی مناطق حاشیه نشین استان بیان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی نیازهای مناطق کم برخوردار استان با نظرات دستگاه های اجرایی جمع بندی و در ادامه با انعکاس میزان مشکلات و نیازهای این مناطق به سازمان اجتماعی کشور، این اعتبار برای استان جذب شد.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: تجهیز پایگاه های اورژانس اجتماعی بهزیستی، تجهیز اقلام مورد نیاز در مدارس، تجهیز مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز بهداشت، خانه های فرهنگ و تجهیز کتابخانه و سالن های ورزشی این مناطق مواردی هستند که اعتبار به آنها تخصیص یافت.

 

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و بیان معضلات و آسیب های اجتماعی مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی استان به وزارت کشور، در چهار سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملکی جذب این مناطق شده است.

 

بیدخام تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته برای تجهیز مراکز آموزشی و فرهنگی قزوین برای هشت دستگاه دولتی از جمله آموزش و پرورش، ورزش و جوانان ، دانشگاه علوم پزشکی، ارشاد اسلامی، کتابخانه ها و بهزیستی و مراکزی که خدمات اجتماعی و فرهنگی به شهروندان ارائه می دهند، بوده است.

 

وی گفت: تجهیزات در نظر گرفته شده به منظور تجهیز مراکز آموزشی، ورزشی، فرهنگی و درمانی شامل وسایل کمک آموزشی، کامپیوتر، چاپگر، اسکنر، وسایل گرمایشی و سرمایشی و سایر ملزومات مورد نیاز بوده است که در مراکز فرهنگی و اجتماعی پس از رصد و اعلام نیاز اقلام از محل این اعتبارات خریداری شده است.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه این اعتبارات به مناطق کمتر توسعه یافته استان تخصیص یافت، افزود: تمامی دستگاه های مربوطه اعتبارات اختصاص داده شده را جذب کرده و مشغول تجهیز مراکز هستند .

 

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۷ میلیارد ریال برای تجهیز مراکز آموزشی و فرهنگی استان واقع در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار از سوی سازمان امور اجتماعی کشور اختصاص یافته و در حال هزینه است.

 

کد خبر 1074507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha