مسئولیت پذیری از اصول اولیه و مهم در دین اسلام است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: مسئولیت پذیری جزء اصول اولیه و مهم در دین اسلام است که در قرآن و روایات اسلامی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در هشتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری، مشارکت اجتماعی و تقویت اعتماد اجتماعی گفت: مسئولیت پذیری یکی از موضوعات بسیار مهم در فرهنگ دینی ما و جزء اصول اولیه و مهم در دین اسلام است که در قرآن و روایات اسلامی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: مسئولیت پذیر نبودن یک فرد، بر روند و نتیجه کار بقیه افراد تاثیرگذار است و در نتیجه در سطح کلان روی  نظام  هم تأثیر نامطلوبی می گذارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه مسئولیت پذیری مصداق‌های بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: از منظر اسلام خداوند متعال در برابر هر نعمتی، مسئولیتی را بر عهده انسان قرار داده و به میزان مسئولیت نیز از انسان بازخواست خواهد کرد.

 

امام جمعه آران و بیدگل بیان داشت: تقوا، احساس مسئولیت از درون را افزایش می‌دهد و انسان باتقوا در خلوت و تنهایی، همانند زمانی که در منظر دیگران است، در انجام تعهدات و مسئولیت‌های خویش کوتاهی نمی‌کند و در همه حال خدا را شاهد بر اعمال خویش می‌داند

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر نظارت بیشتر و دقیق تر در ادارات و اجتماع افزود: مسئولین بایستی مسئولیت پذیری بیشتری راجع به دو مقوله فرهنگ و خانواده به عنوان رکن اساسی جامعه داشته باشند.

 

هشتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با موضوع ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری، مشارکت اجتماعی و تقویت اعتماد اجتماعی با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان و اعضای شورا در محل حسینیه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 1074528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha