بیش از ۹۷ درصد روستاها زیرپوشش سایت های همراه اول/۵۷۰ هزار مشترک فعال تلفن ثابت در همدان

گرزین گفت: در استان همدان ۵۷۰ هزار مشترک فعال تلفن ثابت داریم که اکثرا روی بستر سیمی قرار دارند و برای توسعه باید همه زیر ساخت‌ها به روز شود.

"محمد علی گرزین" با اشاره به برخی اقدامات شرکت مخابرات استان در چند سال اخیر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: پوشش سیار استان از دو بخش مجزا تشکیل شده است که یک بخش سایت‌هایی که پوشش آنها از شبکه همراه اول تامین شده که شامل شهری و روستایی است که با شبکه مجزا از هم و یک شبکه با قابلیت بالا و یک شبکه با قابلیت پایین که پوشش جاده‌ای را نیز شامل می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه همدان با بیان اینکه تا سال 97 در استان در زمینه ارتباطات سیار با مشکلاتی از قبیل تداخل شبکه‌ای وفرکانسی و دسترسی به همراه اول روبرو بودیم، یاد آور شد: تعداد سایت‌های GSM،  265 مورد بود که همه آنها را جمع آوری و به همراه اول منتقل کردیم که اکثر این سایت‌ها 2G بودند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضرسه تکنولوژی 2G،3G،4G در سایت‌های فوق الذکر تامین می‌کنیم و موبایل‌های نسل جدید به تکنولوژی4G  مجهز هستند و از آنجایی که هنوز افرادی هستند که تلفن همراهشان قابلیت پشتیبانی 4G را ندارد همچنان 2G را پوشش می‌دهیم.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه همدان افزود: پس از بهینه‌سازی سایت‌ها در سال 97 که رضایت عموم را به دنبال داشت در اواسط سال 98 پروژه فاز 8 سیار شهری و روستایی شروع شد که همزمان با ایجاد سایت‌های جدید بود.

 

گرزین اظهار داشت: در سال 98 توانستیم تکنولوژی 2G را به 3G و همچنین 3G را به 4G ارتقا دهیم و همه شهرهای استان دارای پوشش 4G هستند و 97.5 درصد روستاهای استان نیز زیر پوشش سایت‌های همراه اول قرار دارند.

 

وی از پوشش دهی 713 سایت مخابراتی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 713 سایت در استان وجود دارد که نقاط شهری، جاده‌ای و روستایی را پوشش می‌دهند.

 

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: علیرغم مشکلات متعدد و با توجه به مشکلاتی که در زیر ساخت‌ها داشتیم خوشبختانه با یک همت و توان بالایی که همکاران ما در بحث فنی دارند توانستیم به تعهدات خود که در سفر آقای وزیر ایجاد شده بود در موعد خود عمل کنیم و نقاط توسط حوزه فناوری مشخص وتجهیزات از سمت وزارتخانه و همراه اول تامین شد که رضایت نسبی را در استان به دنبال داشت.

 

وی با بیان اینکه در شهر همدان نیز بهینه سازی انجام شد، عنوان کرد: افزایش سرعت پهنای باند دربحث تلفن سیار 4G به شرایط مطلوبتری رسید و حتی در دورترین نقاط هم بالای 100 مگ دریافتی داریم.

 

گرزین یکی از مشکلات در شهرها را در بحث پوشش تلفن سیار افزایش ارتفاع ساختمان‌ها دانست و گفت:  یکی از مشکلاتی که در شهر همدان داریم افزایش سطح ارتفاع ساختمان‌ها است که دکل‌های ما پایین‌تر از این ساختمان‌ها قرار دارد و برای حل این مشکل دو راه حل وجود دارد یکی اینکه ارتفاع دکل‌ها رو افزایش بدهیم برای مکان‌هایی که عملا امکان ارتقا ارتفاع دکل‌ها وجود ندارد و راه دوم استفاده دکل‌ها بر روی پشت بام‌های مرتفع است که درهمدان به دلیل وجود تفکرات غلط ازقبیل انتشار تشعشعات از این موضوع استقبال نمی‌شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دکل‌های مخابراتی سرطان‌زا هستند یا خیر، افزود: متأسفانه این یک ذهنیت منفی است که در بین مردم رواج پیدا کرده و سبب ممانعت آنها از نصب دکل‌ها می‌شود اما باید بگویم این دکل‌ها سرطان زا نیستند و تاکنون هیچ مرجع رسمی و پزشکی در جهان آن را تأیید نکرده است.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه همدان بیان داشت: امواج مخابراتی در جهان استانداردسازی شده و در ایران نیز این استاندارد وجود دارد و بنابراین ما پیشنهاد به مقام عالی استان داده‌ایم که از پشت بام‌های اداری و بانک‌ها و ارگان‌ها استفاده کنیم که هم درآمدزایی برای آنها بشود و ما هم بتوانیم دکل‌های BTS را در این مکان‌ها نصب کنیم و مشکل برطرف شود.

 

 وی با بیان اینکه رسانه ها می‌توانند برای توسعه آتی استان در این امر یاری‌گر مخابرات باشند، تاکید کرد: ارتباطات فرهنگ یک جامعه را می‌سازنند و ما در آینده نزدیک برای پهنای باند بیشتر و به سمت تکنولوژی 5G حرکت خواهیم کرد بنابراین با آگاه سازی مردم می‌توان از مشکلاتی که در آینده به وجود می‌آید، جلوگیری کرد.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: هر چه تکنولوژی ارتقا می‌یابد، فاصله بی‌تی‌اس‌ها کم می‌شود و این فرهنگ باید در سطح شهر ایجاد شود که برای اینکه اپراتورها بتوانند زیرساخت‌ها را توسعه بدهند، همکاری مردم با ما صد در صد لازم است.

 

وی از رسانه‌ها خواست، در بین مردم اطلاع‌رسانی کنند تا با همکاری هم بتوانیم قدم‌های بهتری برای افزایش تکنولوژی برداریم.

 

گرزین با بیان اینکه در یکسال گذشته خیلی از اپراتورها نتوانسته‌اند توسعه داشته باشند، یادآور شد: یکی به خاطر وجود تفکرات غلط در بین مردم و دیگری مشکلاتی که با ارگان‌هایی مانند شهرداری ویا مدیران شهری است به طور مثال شورای شهر همدان مصوب کرده اگر مخابرات بخواهد سایتی اضافه کند باید از چندین ارگان استعلام کند و این امر در هیچ کجای ایران مرسوم نیست چون خود مخابرات مجوزهای لازم را از سازمان تنظیم گرفته و به ما داده تا آن را اجرایی کنیم و این در حالیست که استاندار همدان نیز همکاری خوبی در این زمینه داشتند و دستور دادند که نیازی به اخذ اینگونه مجوزها نیست و این استعلام‌ها باید کلی گرفته شود که قبلا گرفته شده و ما از شورای شهر جدید خواستار همکاری‌های لازم هستیم و امیدواریم با همکاری هم بتوانیم قدم‌های خوبی را در ارتقا تکنولوژی ارتباطات در استان برداریم.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه همدان با اشاره به اینکه امروز ارتباطات حرف اول در جهان را می‌زند، خاطرنشان ساخت: مشکل دیگری که وجود دارد بحث اجاره بهای بالای ملک و فضا برای سایت‌ها است که همدان بالاترین نرخ را در کشور به خود اختصاص داده است.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در استان همدان 570 هزار مشترک فعال تلفن ثابت داریم که اکثرا روی بستر سیمی قرار دارند  و برای توسعه باید همه زیر ساخت‌ها به روز شود.

 

وی با بیان اینکه در تلفن ثابت سوییچ‌ها قدیمی است، یاد آور شد: این تجهیزات قدیمی باید از رده خارج شوند و در سیستم جدید کافه نوری‌ها جایگزین می‌شوند و یکی از معضلات همدان بحث کافه نوری‌ها است که از آن استقبال نمی‌شود ولازم به ذکر است با افزایش این کافه نوری‌ها سرعت ارتباط بیشتر و استفاده از کابل‌های مسی کاهش یافته و خدمات بیشتر می‌شود که رضایت بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

 

گرزین با اشاره به دیگر امکانات شرکت مخابرات گفت: اگر مردم از سامانه‌های وب استفاده کنند دسترسی آسان‌تری به خدمات مخابرات خواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1074560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha