معرفی نویسندگان و ترویج آثار مکتوب از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی است

کرمی ضمن تاکید بر لزوم پاسداشت نویسندگان، ادب دوستان و فرهیختگان در سراسر کشور گفت: معرفی آثار نویسندگان و ترویج آثار مکتوب از اهداف مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز (یکشنبه، 20 تیر) در محفل ارج نهادن به منزلت، قداست و حرمت قلم و صاحبان آن و تجلیل از خدمات ارزنده فرهنگی استاد محمد حسین مهدوی که به شکل مجازی برگزار شد اظهار داشت: معرفی آثار نویسندگان و ترویج آثار مکتوب از اهداف مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان افزود: همانطور که در بیانات دیروز دبیر کل نهاد کتابخانه‌ها شنیدیم نهاد کتابخانه‌ها در کنار سایر وظایفش در حوزه تبلیغ و ترویج آثار مکتوب این دغدغه‌مندی را دارد که با پاسداشت و ارزش نهادن به حضور نویسندگان و  معرفی آثارشان در کشور به مخاطبان باب نوینی را در حوزه نشر آثار مکتوب و ترویج کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

 

کرمی چهل قلم و راویان بالندگی را از جمله برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برای ترویج آثار مکتوب و پاسداشت نویسندگان دانست و تصریح کرد: ایجاد محافل ادبی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است و سعی می‌کنیم با هم‌افزایی مجموعه‌های فرهنگی در حوزه نشر ادبیات قدمی مثبت و تاثیدگذار برداریم.

 

وی با تاکید بر اینکه نسل جدید باید با داشته‌های فرهنگی کشور بیشتر آشنایی پیدا کند اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با اجرای انواع برنامه‌های فرهنگی و متنوع امری است که نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همواره برای آن برنامه‌ریزی کرده و می‌کند.

 

*کودکی من در نجف با کتاب گذشت

«محمد حسین مهدوی» نیز در این برنامه مجازی شرکت کرد و با بیان اینکه باید افق‌ها باید به سمت کلمات و کتاب باز شود اظهار داشت: خوشحالم در این جهانه ناپایدار زیر فشار ستم‌های بیکران انسان، دوستان توجهی به کتاب و کتاب‌خوانی دارند و برنامه تبار قلم را تهیه و اجرایی کردند.

 

این استاد برجسته اضافه کرد: کودکی من در نجف با کتاب گذشت چون در خانه ما تنها چیزی که به فراوانی پیدا می‌شد کتاب بود و من با کتاب بازی می‌کردم، اما الان متاسفانه جدایی وحشتناکی بین جوانان و کتاب به وجود آمده است.

 

مهدوی تاکید کرد: چیزی که دوست دارم در این تنگنای زمانی به همه بگویم این است که از گذشته قهر نکنید و به متن‌ها توجه داشته باشید و از این دستگاه‌های نامیمون پرهیز کرده و نگذارید بین شما و کتاب بیشتر از این‌ها جدایی بیفتد.

کد خبر 1074629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha