عفاف و حجاب در جامعه مورد غفلت واقع شده است

امینی گفت:عفاف و حجاب به عنوان موضوع مهمی که در فرهنگ و معارف دینی ما وجود دارد و در جامعه مورد غفلت واقع شده و ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی که به عنوان معلول در جامعه با آن مواجهیم، است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یوسف امینی» امروز(۲۰ تیر) در جلسه کار گروه عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی، بی توجهی به عفاف است، افزود: وظایف همه دستگاههای اجرایی در حوزه عفاف و حجاب در دو مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده است، که باید در چارچوب این وظایف اقدامات موثر انجام شود.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر برگزاری جلسات منظم این کار گروه، بیان داشت: به عنوان یک وظیفه دینی، دغدغه های ما بیشتر از وظایف است اما در انجام این وظایف نه باید به کلی گویی روی بیاوریم و نه فقط رفع تکلیفی کار کنیم.

 

وی گفت: عفاف و حجاب به عنوان موضوع مهمی که در فرهنگ و معارف دینی ما وجود دارد که در جامعه مورد غفلت واقع شده و ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی که به عنوان معلول در جامعه با آن مواجهیم، است.

 

امینی با اشاره به اینکه بنا بر گفته پژوهشگران بی توجهی به عفاف است، عفت در کلام، عفت در پوشش، عفت در رفتار از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهارکرد:باید از ظرفیت موسسات فرهنگی و هنری بیشتر استفاده کنیم و ظرفیت ها و توانمندی ها را به این سمت سوق دهیم.

 

در این جلسه «جواد روشندل» هسرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: برگزاری نشست های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب با عنوان به رنگ صدف، مسابقه کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه طراحان مد و لباس به صورت مجازی، انجام تبلیغات محیطی، برگزاری دوره آموزشی ویژه کارکنان بخشی از برنامه های این اداره کل در هفته عفاف و حجاب است.

کد خبر 1074659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha