لزوم برخورد جدی با تغییر کاربری در اراضی روستایی

زارع با بیان اینکه روستا کانون تولید است گفت: تغییر کاربری در روستاهای گیلان بایستی به طور جدی پیگیری و از آن جلوگیری شود. ‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از رشت، «ارسلان زارع» امروز( یکشنبه، ۲۰ تیر ) در دیدار با دهیاران گیلانی در سالن الغدیر استانداری اظهارکرد: دهیاران نقش ارزنده ای در ساختار و توسعه روستا دارند.

 



استاندار گیلان‌ با بیان اینکه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت مردمی در حال فعالیت هستند گفت: با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارند، می‌توانند برای دستیابی به شاخص‌های توسعه در روستا و شهر با اقدامات قانونی گام‌های پویایی بردارند.

 


زارع با تاکید بر اینکه روستا کانون و پایگاه انواع تولیدات است افزود: روستانشینان با وجود امکانات محدود با پشتکار و تلاش فراوان و با انگیزه در چرخه تولید فعال هستند و هرگز این سنگر را خالی نکردند.

 



وی با اشاره به اینکه روستاهای گیلان دارای ظرفیت های بالای تولید در بخش های مختلف کشاورزی هستند تصریح کرد: حمایت از این قشر توانمند زمینه رشد اقتصادی را در این حوزه بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

 

زارع ادامه داد: هم‌افزایی و همکاری با نگاه مدیریت علمی و تلاش شبانه‌روزی در کسب موفقیت‌ها و روند توسعه پایدار تاثیرگذار است.

 


استاندار گیلان تاکیدکرد: برنامه‌ها و راهبردها با توجه به محدودیت منابع با اولویت‌بندی در روستاها بایستی به بهترین شکل اجرایی شده و خدمات‌رسانی لازم انجام شود.

 



زارع با تاکید بر اینکه در حال حاضر امنیت شغلی دهیاران در حال بررسی است اظهار داشت: در گیلان بیش از ۲ هزار روستا وجود دارد که از این ظرفیت می‌توان در بخش‌های مختلف بهره گرفت.

 

وی با اشاره به معضل تغییر کاربری اراضی کشاورزی خاطرنشان کرد: جلوگیری از تغییر کاربری‌ها در روستاها امری لازم و ضروری است و همچنین موضوع پسماند روستایی و مدیریت از جمله موضوعاتی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.‌

کد خبر 1074685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha