متاسفانه اراده ای برای ایجاد امنیت خط انتقال آب وجود ندارد

جوکار با اشاره به تخریب مجدد خط انتقال آب گفت: متاسفانه اراده ای برای ایجاد امنیت خط انتقال آب وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: شهر ما به عنوان شهر خشت خام و شهری که در دنیا معرفی شده ویژگی های مختلفی برای جذب گردشگران داشته و با وجود کرونا و ضررهایی که در این مسیر داشته ایم اما می توانیم با برنامه ریزی بار دیگر این صنعت را رونق دهیم.

وی افزود: مسائل استان اولویت اول ما است و در این راستا آب به عنوان مهمترین و مشکل جدی استان است و سعی داریم ان را پیگیری کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با امنیت خط انتقال آب بیان کرد: اقداماتی در این راستا انجام شده و در دست شورای امنیت مصوب شد تا امنیت خط به عنوان اولویت استان قرار گیرد اما متاسفانه اراده ای برای این اقدام وجود ندارد و از سوی دیگر نیز دستگاه های امنیتی ممانعتی نسبت به تخریب وجود ندارد و پس از آن نیز اراده ای برای برخورد وجود ندارد.

وی ادامه داد: چرا باید فرصتی داده شود تا عده ای تخریب کنند و با وجود هویت این افراد هیچ برخوردی با آنها نشود که این را در مجلس در هفته آینده مطرح خواهیم کرد.

جوکار گفت:  شایعات در فضای مجازی مبنی بر استفاده از آب ها در گلخانه ها مطرح می شود که مسئولان استان باید به طور جد جواب یاوه گویی ها را بدهند و حتی می خواهیم نمایندگان استان اصفهان را دعوت کنیم که این استفاده ها را نشان دهند.

وی افزود: رسانه ها باید فعال شده و جواب این شایعات را بدهند زیرا این آب انتقالی با آب های زیر زمینی همراه شده و به مردم انتقال داده می شود و تا جایی برخی از مشکلات وجود دارد که مردم برای آب آشامیدنی خود از آب های سیار استفاده می کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه احیای منابع طبیعی گفت: در سال 1400 در کلان کار دیده شده و لی متاسفانه سازمان برنامه و بودجه در بخش های 12 درصد و 15 درصد اختصاص نمی دهد و عدد و ارقامی که به استان داده می شود بسیار کم است و نمی توانیم در بحث های توسعه ای و حتی احیای منابع طبیعی استفاده کنیم.

وی گفت: تلاش ما در راستای هم افزایی و وحدت و پرداختن به امور مردم است و ما این انقلاب را در سایه سار هزاران شهید داریم و به این سادگی نمیتوانیم از دست دهیم ولی در سایه تن خواهی و عدم توجه به مردم این را نیز از دست می دهیم.

جوکار با اشاره به مشکلات اتباع در استان گفت: در مجلس پیگیر این موضوع هستیم و جلسات مختلفی نیز داشتیم و حضور اتباع خارجی یک بخش تجزیه ناپذیر شده است و بخش مهمی از کارهای سخت در استان نیز توسط انها انجام می شود ولی در این راستا رفتار ما متفاوت است و برای حفظ و همچنین استفاده از امورات جایز باید برنامه ریزی کنیم.

وی بیان کرد: در طول این سال ها به این رسیدم که اراده ای برای کنترل انها ندارد اما سعی کردیم با واگذاری امورات اتباع خارجی به بخش خصوصی در راستای ساماندهی آنها گام برداریم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتباع خارجی به ما عوارض و هزینه ای نمی دهند و از یارانه ما نیز استفاده می کنند که ما می توانیم با استفاده از بخش خصوصی در این مسیر گام برداریم و نهایت کار اجرایی در این راستا است.

وی با اشاره به معادن دره زرشک گفت: ما دنبال این نیستیم که ژورنالیستی کار کنیم و بنده از اول گفتم که نظر باید علمی و کارشناسی باشد و باید آسیب ها و منافع آن را بررسی کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه فعالیت های فرهنگی، طرحهای خوبی در مجلس تصویب شده است ولی با توجه به این که  فرهنگ ما برگرفته از مسائل دینی و معنوی است و تعطیل شدن مراسم ها و برنامه ها ضربه جدی خوردیم ولی امیدواریم

وی افزود: برخی از سرخوردگی ها به دلیل نوع رفتار ما است و در ایام کرونا نیز شاهد این رفتارها بودیم و جامعه نیز تحت تاثیرقرار خواهد گرفت.

جوکار بیان کرد: طرح اصلاح حوزه های انتخابیه در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است و آن یکی از طرح هایی است که نمایندگان تمایل به پیشنهاد و نظر دارند و برای استان دو نماینده پیشبینی شده است که اگر موفق به رای آوردن در صحن مجلس شویم عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: ما به دنبال توسعه فضای مجازی هستیم تا بهترین بهره برداری ها از آن انجام شود و به دنبال فیلترینگ نیز نیستیم و سعی داریم بهترین بهره برداری ها را داشته باشیم.

کد خبر 1074712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha