برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز در منطقه «اکبر آباد» شیراز

سیروسی گفت: با تعامل سازنده دستگاه قضایی و جهاد کشاورزی در کمتر از ۱۲ ساعت پس از شناسایی تغییر کاربری های غیر مجاز در منطقه «اکبر آباد» برخورد لازم انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (یکشنبه 20 تیر) با اشاره به برخورد با تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان شیراز در جمع خبرنگاران گفت: با تعامل سازنده دستگاه قضایی و جهاد کشاورزی در کمتر از 12 ساعت پس از شناسایی تغییر کاربری های غیر مجاز در منطقه «اکبر آباد» برخورد لازم انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: بدین ترتیب با هدف حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی پس از انجام هماهنگی های لازم و تامین ادوات مورد نیاز ۸۶ مورد فنس کشی، دیوارکشی، پی کنی و اتاقک غیر مجاز در منطقه «اکبر آباد» این شهرستان قلع و قمع شد.

وی اضافه کرد: با این اقدام موثر و پیشگیرانه بیش از  53 هزار متر مربع از اراضی «اکبرآباد» آزادسازی شد و بر اساس قانون، هر گونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناها و مستحدثات ساخته شده، طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

سیروسی اعلام کرد: تمامی بهره برداران باید قبل از هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی با کارشناسان امور اراضی مشورت کنند تا از هدر رفت سرمایه های آنان جلوگیری شود و از عموم مردم می خواهیم با مشاهده هرگونه تخریب یا تغییر کاربری اراضی، مراتب را از طریق سامانه 131 گزارش کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تصریح کرد: همکاری تمامی دستگاه ها برای صیانت از اراضی کشاورزی قابل تقدیر است و عملیات تخریب مستحدثات غیر مجاز اخیر با حضور نماینده دادستان، فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان فارس، معاون اجرایی تخلفات شهرداری شیراز و عوامل اجرایی شهرداری های مناطق سه و 6 شهر شیراز، یگان امداد نیروی انتظامی و کارکنان اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز انجام شد.

کد خبر 1074727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha