توصیه های وزارت امور اسلامی مراکش برای برگزاری مراسم عید قربان

وزارت امور اسلامی مراکش اعلام کرد که اگر مساجد برای برگزاری نماز و مراسم عید قربان درهای خود را به روی نمازگزاران بگشایند، مسلمانان موظف به رعایت اصول بهداشتی در این مکان های عبادی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « moroccoworldnews»،وزارت امور اسلامی مراکش اعلام کرد که مسلمانان در این کشور مراسم عید سعید قربان را در روز 21 جولای (چهارشنبه 30 تیر) برگزار خواهند کرد.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت امور اسلامی مراکش آمده است که هنوز تصمیمی در مورد برگزاری مراسم عید سعید قربان در مساجد اتخاذ نشده است اما به زودی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

 

بر اساس این بیانیه اگر مساجد برای برگزاری نماز و مراسم عید قربان درهای خود را به روی نمازگزاران بگشایند، مسلمانان موظف به رعایت اصول بهداشتی در این مکان های عبادی برای جلوگیری از ویروس کرونا هستند.

 

وزارت امور اسلامی تاکید کرد که در صورت باز بودن مساجد ،نمازگزاران باید فاصله اجتماعی را رعایت کرده و حتما از ماسک استفاده کنند.

 

این بیانیه همچنین به مسلمانان توصیه کرده است تا از ایجاد ازدحام هنگان قربانی کردن در روز عید سعید قربان بپرهیزند و اگر می توانند هزینه قربانی های خود را برای کمک به افراد نیازمند در اختیار خیریه ها قرار دهند.

 

مساجد در مراکش در اواخر سال 2020 میلادی بازگشایی شدند اما دولت این کشور اجازه برگزاری نماز عید فطر در مساجد را نداد و به احتمال قوی مساجد مراکش برای برگزاری نماز عید قربان هم درهای خود را به روی نمازگزاران بازنخواهند کرد.

کد خبر 1074755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha