۱۰۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد سهم این استان از تسهیلات روستایی و عشایری را ۳۰۲ میلیارد تومان اعلام کرد که به نحو مقتضی هزینه و جذب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و معین استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تعیین مرز مجاز هوایی فرودگاه یاسوج به کمیته ویژه شورای امنیت ارسال شده است و پس از بررسی های لازم مجوز آن صادر می‌ شود.
 
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این مهم به کمیته ویژه شورای امنیت ارسال شده و فردا جزئیات طرح بررسی خواهد شد، گفت: پس از آن نیز نظرشان به کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت ارایه و جلسه ای برای تصمیم گیری نهایی در این خصوص برگزار می شود.
 
 
وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که پروازهای خارجی از یاسوج صورت گیرد که با این رویکرد شاهد جهش قابل توجهی در زمینه های مختلف به ویژه حوزه صادرات د این استان رو به توسعه خواهیم بود.
 
 
کلانتری با بیان اینکه هفته گذشته نخستین پرواز یاسوج مشهد در فرودگاه یاسوج انجام شد، ادامه داد: همچنین به زودی شاهد پرواز یاسوج به‌ کیش خواهیم بود.
 
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین ابراز داشت: استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مرکز این استان نیز در نوبت طرح و لوایح دولت قرار گرفته است.
 
 
وی یادآور شد: پیش از این محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اعلام کرده بود که تفاهم نامه ای دوجانبه میان وزارت امور خارجه و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تنظیم و نهایی می شود تا متناسب با شرایط استان اقدام شایسته ای در خصوص استقرار نمایندگی وزارت صورت گیرد.
 
 
کلانتری ابراز امیدواری کرد که تا قبل از پایان دولت هر دو موضوع مجوز مرز هوایی فرودگاه یاسوج و استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه به نتیجه برسند.
 
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هزینه ساخت راه در این استان را چندین برابر سایر استان ها دانست و گفت: در حال حاضر ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست اقدام است.
 
 
وی، بیان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان در دو سال گذشته به پروژه پاتاوه_دهدشت اختصاص یافت که در ۲ سال گذشته این پروژه تنها رشد ۲۰ درصدی را شاهد بوده است.
 
 
کلانتری با اشاره به اینکه ۱۰ درصد روان آب های کشور در این استان جاری است، بیان کرد: باید فکری به حال تامین آب استان در بلند مدت کرد.
 
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سد آبریز و سقاوه منتظر اخذ ماده ۳۲ هستند، از آبگیری ابر پروژه سد چم شیر در آینده نزدیک خبر داد.
 
 
وی با اشاره به ظرفیت گردشگری استان، عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در صورت رفع این مشکلات می تواند یکی از قطب های مهم گردشگری در جنوب کشور باشد.
 
 
کلانتری سهم این استان از تسهیلات روستایی و عشایری را ۳۰۲ میلیارد تومان اعلام کرد که به نحو مقتضی هزینه و جذب شده است.
 
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رویکرد دولت طی سال های اخیر به ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق مختلف کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: نرخ بیکاری در این استان در سال ۹۲ حدود ۱۶.۵ درصد بوده که به ۱۰.۹درصد در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
 
 
وی تصریح کرد: با اجرای ۳۳ طرح اشتغال زا در بخش‌های مختلف این استان که با قوت ادامه دارد، زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر در استان فراهم می‌ شود.
 
 
کلانتری تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد نخستین استان کشور بود که توانست تخصیص طرح های جهش تولید را بگیرد.
 
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هم اینک در شهر یاسوج به خاطر اختلاف ارتفاع و شرایط توپوگرافی مشکل آب وجود دارد که با احداث سد تنگ سرخ بویراحمد این مشکل رفع خواهد شد.

 

وی ابراز داشت: تامین آب بلندمدت آشامیدنی شهروندان و صنعت شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن از طریق این سد تامین خواهد شد.

 
کلانتری عنوان کرد: ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار به سد تنگ سرخ بویراحمد اختصاص یافت که این مبلغ به‌ زودی جذب می‌شود.
 
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ماه جاری، پنج پروژه شامل گام نخست پست بهمئی، خط ۱۳۲ کیلو ولت شاهد- بهمئی، فیبر نوری خط بهمئی- مختار- یاسوج ۴۴، پست موبیل دهدشت و نیروگاه کوچک مقیاس مفنا (گچساران) در استان به بهره‌برداری رسید.
 
 
وی همچنین در خصوص ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی هم گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، کل دستگاه های اجرایی استان موظف شده اند ۵۰ درصد مصرف انرژی را کاهش دهند.
 
 
کلانتری گفت: از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۵۰۰ روستا در استان از نعمت گاز بهره مند شده اند که این مهم رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به ۳۵ سال گذشته را نشان می دهد و این خود موید اقدامات شاخص دولت آن هم در شرایط سخت تحریم بوده است.
کد خبر 1074759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha