عفاف و حجاب مستلزم برنامه‌ریزی مداوم و هدفمند است

صحرایی با اشاره به اينکه دستگاه‌ها و فعالان حوزه فرهنگ می‌توانند در موضوع عفاف و حجاب نقش بی‌بدیلی داشته باشند گفت: عفاف و حجاب مستلزم برنامه‌ریزی مداوم و هدفمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «کریم صحرایی» امروز (یکشنبه ۲۰ تیر) در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اندیمشک، با اشاره به اینکه حجاب یک نحوه احترام و حرمت گذاشتن به زنان است تا نامحرمان آنها را به دیده حیوانی نگاه نکنند اظهار کرد: حجاب و عفاف بر عکس تفکرات برخی از افراد، فقط مخصوص زنان نیست بلکه مردان هم شامل این قاعده می‌شوند.

 

دادستان اندیمشک افزود: سوره‌های نور و احزاب قرآن کریم به طور کامل در خصوص امر عفاف و حجاب، آیاتی از خداوند متعال را بیان کرده‌اند و در دیگر آیات قرآن هم اشاراتی شده است.

 

وی با بیان اينکه در حوزه عفاف و حجاب، نیازمند توجه به برخی نکات و مسائل هستیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم اذعان کرد: با توجه به نقش خانواده، تشکیل خانواده مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

صحرایی تصریح کرد: شخصیت و پرورش انسان‌ها در کنار و بستر خانواده‌ها شکل می‌گیرد و به همین منظور باید به دنبال تحکیم نهاد خانواده و تشکیل خانواده باشیم.

 

وی عنوان کرد: سیاست تحکیم خانواده را باید از طریق محورهای ازدواج آسان، ازدواج صحیح و ازدواج پایدار دنبال و پیگیری کنیم اما متاسفانه ما در این محورها در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

دادستان اندیمشک بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، ازدواج آسان شکل نمی‌گیرد و طبق آمارهای موجود، سن ازدواج و میزان طلاق هم به شدت افزایش پیدا کرده‌اند.

 

وی با اشاره اینکه بعد از نهاد خانواده، آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه و نهادی است که می‌تواند موضوع عفاف و حجاب را نهادینه کند ادامه داد: لازم است این مجموعه نقش خود را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ایفا کند.

 

صحرایی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید در تمامی مقاطع تحصیلی، فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کند تا در نتیجه شاهد کاهش مسائل و مشکلات موجود در این زمینه باشیم.

 

وی تبلیغات شهری را به عنوان یکی دیگر از عوامل و ظرفیت‌های موثر در جهت ترویج و نهادینه کردن مسئله عفاف و حجاب برشمرد و افزود: فضای شهری اندیمشک خالی از رنگ و بوی عفاف و حجاب است و در تبلیغات شهری تنها شاهد تجمل‌گرایی و اسراف‌گرایی هستیم که در این راستا شیوه و محتوای شهری باید تغییر پیدا کند و دستگاه‌های متولی نیز پای کار حاضر شوند و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

دادستان اندیمشک با بیان اينکه دستگاه‌ها و فعالان حوزه فرهنگ می‌توانند در موضوع عفاف و حجاب نقش بی‌بدیلی داشته باشند خاطر نشان کرد: عفاف و حجاب مستلزم برنامه‌ریزی مداوم و هدفمند است.

 

کد خبر 1074762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha