واکسن کوو ایران برکت جزء افتخارات نظام علمی جمهوری اسلامی ایران است

مدیر روابط عمومی و بین المللی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسن کوو ایران برکت جزء افتخارات نظام علمی جمهوری اسلامی ایران است که کار واکسیناسیون افراد با حجم وسیعی با واکسن کوو ایران از سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

«محمد هادی عباسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با  بیان اینکه ایران جزء کشورهای پیشرفته و پیشگام در حوزه تولید واکسن در منطقه و دنیا است، بیان داشت: در بحران کرونا و همه گیری جهانی آن،  دانشمندان و تولیدکنندگان محصولات بیولوژیک در کشورمان با اتکای دانش فنی و با لطف خدا و با حمایت هایی از سوی مسئولان و در راس آن رهبری واکسن کوو ایران برکت را ارائه کردند.

 

مدیر روابط عمومی و بین المللی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یادآور شد: دانشمندان موفق شدن ایران را به جرگه محدود کشورهای تولید کننده واکسن اضافه کنند.

 

عباسی ادامه داد: واکسن کوو ایران برکت فرصتی است که از این امکان و محصول بیولوژیک برای کاهش تلفات و کاهش ابتلای ناشی از همه گیری بیماری کرونا استفاده کنیم.

 

وی افزود: در کشور ما مناطق مختلفی با همه گیری ویروس کرونا برخورد داشتند اما در استان ما به واسطه یک سری خصوصیات اقلیمی به مانند تراکم کم جمعیت و ارتباطات اندک جمعیت مواجه کمتری با ویروس کووید 19 داشتند و این باعث شده تا آن ایمنی اکتسابی در بدن ساکنان این مناطق به نسبت ساکنان دیگر مناطق که همه گیری کرونا شیوع بیشتری داشته است کمتر باشد و این باعث می شود که عزیزان بیشتری در معرض خطر باشند.

 

مدیر روابط عمومی و بین المللی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: حتی براساس نظر کارشناسان یکی از دلایل ورود استانهای جنوب شرق کشور به موج چهارم همه گیری، ضعیف بودن ایمنی اکتسابی به دلیل عدم برخورد قبلی با ویروس و عدم برخورد گسترده قبلی با ویروس است.

 

عباسی تصریح کرد: در چنین جمعیت هایی استفاده از واکسن و ایجاد ایمنی اکتسابی به روش مطلوب بسیار از نظر علمی اهمیت دارد و باعث می شود افراد بیشتری از مزایای تکنیک واکسیناسیون استفاده کنند.

 

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک حرکت علمی و اصولی واکسیناسیون با استفاده از واکسن کوو برکت  را که یکی از افتخارات نظام علمی جمهوری اسلامی ایران است از جنوب شرق کشور با حجم وسیعی آغاز کرده است.

 

مدیر روبط عمومی و بین المللی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: امروز شاهد آن هستیم که استان سیستان و بلوچستان جزء یکی از نخستین استانهایی است که تزریق واکسن برکت در سن های بالای 50 سال آغاز شده است.

کد خبر 1074833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha