خانواده ها و جوانان معیار و الگو های ازدواج امروزه خود را تغییر دهند

آیت الله علما گفت:خانواده ها و جوانان باید معیار و الگوی ازدواج امروزه خود را تغییر دهند و با الگو قرار دادن زندگی پربار حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) و عملی کردن آن در زندگی می توانند به سعادت برسند.

آیت الله مصطفی علما  با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: امروز اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج زندگی ساده و پربار حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است، الگویی که ما می‌توانیم از آن در زندگی خود استفاده کرده و با عملی کردن آن در زندگی به سعادت برسیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه کرمانشاه  افزود: آخرین ماه از یک سال قمری با بهترین روز خلقت و پیوندی آسمانی آغاز می‌شود، یکم ذی الحجه یادآور روزی در تاریخ اسلام است که بانوی دو عالم در سن ۹ سالگی ولایت علی ابن ابیطالب را بر خود قبول کرد و در تمام زندگی مشترک امام علی (ع) و حضرت زهرا (س)، سرشار از مشق‌های نیکوست.

 

وی خاطر نشان کرد: تعاون، تقوی و نیکی از جمله ارکان زندگی مشترک این دو بزرگوار  است و حضرت زهرا هیچگاه درطول زندگانی پر فراز ونشیب خود از حضرت علی چیزی نخواست که اجابت آن برای امیرالمومنین مشکل باشد.

 

 

آیت الله علما تصریح کرد: پدر و مادرها، دختر و پسرها باید زندگی این ۲ شخصیت بزرگ اسلام را الگوی خود قرار دهند و ازدواج را آسان و سبک بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: حضرت محمد (ص) در حدیثی فرمودند که انسان با ازدواج ۲ سوم دین خود را تکمیل می کند پس همه باید در امر ازدواج جوانان کمک کنند، جوانان نیز کوتاه بیایند و سخت نگیرند و زدوتر ازدواج کنند .
 

 

وی تاکید کرد: خانواده ها باید احکام و الگوهای اسلامی را در امر ازدواج رعایت کنند لازم نیست مهریه زیاد باشد، در قدیم جهیزیه دختران یک صندوقچه بیشتر نبود و زوج ها تا آخر عمر زندگی شان دوام می آورد و مشکلی پیش نمی آمد، بنابراین خانواده ها و جوانان باید معیار و الگوی ازدواج امروزه خود را تغییر دهند.     

 

آیت الله علما بااشاره به  ۲۱ تیرماه سالروز گلوله باران مسجد "گوهر شاد" مشهد گفت:فاجعه خونين حمله به مسجد گوهرشاد يکي از اوراق ننگين تاريخ در دوره رضاخان است که   این روز در تقویم کشور ما روز عفاف و حجاب نامگذاری شده روزی که مردم ایران در مقابل کشف حجاب رضا شاه ایستادگی و مقاومت کردند و از احکام اسلام و دین و حجاب دفاع و محافظت کردند.

کد خبر 1074834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha