برای حمایت از تولید داخل در کشورمان عزم جدی وجود ندارد

خبرگزاری شبستانرحمانی با اشاره به اینکه برای حمایت از تولید داخل در کشورمان عزم جدی وجود ندارد، گفت: صرفاً آنچه که هست شعاری بیش نیست در حقیقت تعیین کننده اصلی بر این ماجرا وارد کننده ها هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حسین رحمانی، مدیر عامل کارخانه تولید کولین کلراید شب گذشته (یکشنبه ۲۰ تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه برای حمایت از تولید داخل در کشورمان عزم جدی وجود ندارد، گفت: درخواست ما برای آنکه بتوانیم در شرایط برابر با واردکنندگان محصولات مشابه کولین کلراید رقابت کنیم، حقوق ورودی  ۴۰ درصد بود و متاسفانه علی رغم مکاتبات و پیگیری‌های متعدد در مواقعی میزان مورد درخواست ما را کاهش هم دادند  و این رقم را به ۱۰ درصد رساندند.

 

وی با تاکید دوباره این موضوع که برای حمایت از تولید داخل در کشورمان عزم جدی وجود ندارد صرفاً  آنچه که هست شعاری بیش نیست در حقیقت تعیین کننده اصلی بر این ماجرا وارد کننده ها هستند، گفت: این افراد را می‌توان مافیای واردات نامید و با وجود اینکه  یک محصول تا این حد در داخل کشور مزیت تولید ایجاد می‌کند باز هم  وارد  می کنند.
 

 

مدیر عامل کارخانه تولید کولین کلراید گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده محصول تولید داخل از محصول وارداتی گران تر است  زیرا   ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به ماده اولیه تولید این محصول اعمال می شود و البته بخشی از ماده اولیه تولید محصول را از کشاورزان و تولید کنندگان ذرت در کشور تامین و بخشی دیگر را که مربوط به کلین مایع می‌باشد از چین وارد می کنیم. این در حالی است که سال ۸۵ موفق به تولید کولین مایع در کشور شده بودیم این یعنی دانش تولید کولین مایع در داخل کشور وجود دارد.اما با عدم حمایت دولتی از تولید کنندگان، این بخش هم مغفول مانده است.

کد خبر 1074845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha