جذب کودکان به مساجد با طرح ابتکاری یک امام جماعت در ترکیه

امام جماعت مسجد فوزی چامکاک در شهر استانبول ترکیه در طرحی ابتکاری کودکان را با جمع آوری امتیاز و هدیه دادن جذب مسجد کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «وکاله انباء ترکیا»، ده ها کودک ترکیه ای با طرح ابتکاری و زیبای امام جماعت مسجد «فوزی چامکاک» در محله « کوکوکچکم» در شهر استانبول ترکیه جذب مسجد شده اند.

 

فخر الدین امر الله قراینیر، امام جماعت مسجد فوزی چاکماک این طرح را از ماه ژوئن 2021 میلادی آغاز کرده است و به کودکان اعلام کرده در صورت آمدن به مسجد و جمع کردن امتیاز، هدیه دریافت می کنند.

 

این طرح با نام «نمازت را در مسجد بخوان و امتیاز جمع کن و هدیه بگیر» راه اندازی شده است.

 

در این طرح، بیش از 50 کودک جذب شده و نماز خود را به جماعت در مسجد می خوانند و در کلاس آموزشی قرآن کریم نیز شرکت می کنند.

 

قراینیر در این باره گفت: بر اساس این طرح، هر کودک با شرکت در هر نماز جماعت، یک امتیاز می گیرد و حضور در کلاس آموزشی قرآن کریم دو امتیاز و هر کسی که دوست خود را به همراه بیاورد سه امتیاز می گیرد.

 

وی افزود: در نهایت هر کودکی که امتیاز بیشتری جمع کند، یک دوچرخه جایزه می گیرد.

 

وی تاکید کرد: همچنین به افرادی که امتیاز کمتری بگیرند، جوایز دیگری همچون کامپیوتر، اسکوتر، اسکیت بورد، اسکیت و ساعت داده می شود.

 

امام جماعت این مسجد اظهار کرد: بیش از 100 کودک یک بار در روز وارد مسجد می شوند و بیش از 50 کودک به صورت دایم به مسجد می آیند.

 

پیش بینی می شود که این طرح در مساجد دیگر نیزگسترش یابد.

کد خبر 1074848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha