کشاورزان راز و جرگلان، گندمی به دولت تحویل ندادند

مسئول روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: کشاورزان شهرستان راز و جرگلان تاکنون هیچ گندمی را به دولت تحویل نداده اند.

«مهدی پوریافر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: یکی از علت های خودداری کشاورزان از عرضه گندم به دولت، انبار آن برای مصرف به عنوان خوراک دام است.

 

مسئول روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: اکنون نهاده های دامی گران شده است از این رو بخشی از گندم به مصرف دام می رسد.

 

وی بیان کرد: مراکز خرید گندم در شهرستان راز و جرگلان، اولین مراکزی است که فعال شده اما تاکنون هیچ گندمی دریافت نشده است.

 

مسئول روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال میزان خرید گندم از کشاورزان به نسبت مدت مشابه پارسال حدود 77 درصد کاهش دارد.

 

وی گفت: تاکنون 18 هزار و 474 تُن گندم در قالب دو هزار و 977 محموله از هزار و 645 کشاورز استان خرید شده و این در حالی است که در مدت مشابه پارسال 80 هزار و 480 تُن خریداری شده بود.

 

پوریافر افزود: تاکنون 82 میلیارد و 358 میلیون تومان از وجه خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شده است و بر این اساس کشاورزان که تا 13 تیرماه گندم تحویل داده اند، وجه را دریافت کرده اند.

 

مسئول روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون گندمکاران استان هشت میلیارد و 455 میلیون تومان مطالبه دارند، گفت: تلاش داریم تا پرداخت وجوه گندم با تاخیر نباشد.

 

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان راز و جرگلان هم گفت: کشاورزان این شهرستان گندم را به مراکز خرید دولتی نفروختند و آن را برای مصرف دام انبار کرده اند.

 

«یزدانی» با بیان اینکه تا کنون 50 درصد از گندم این شهرستان برداشت شده است، اظهارکرد: گرانی علوفه سبب شده تا گندم و جو برای تغذیه دام ذخیره سازی شود.

 

کد خبر 1074923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha