تعامل و هم افزایی بیشتر مدارس و کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان

نشست صمیمی مدیر ستاد هماهنگی کانونهای مساجد همدان با معاون پرورشی اداره کل آموزش و پروزش استان همدان در جهت غنی سازی اوقات فراغت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «حمیدرضا ناهیدی فرد»  صبح امروز (21 تیر) در نشست صمیمی با معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در خصوص طرح غنی سازی اوقات فراغت و بستن تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اول ذی الحجه سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) نمونه یک الگوی کامل برای رسیدن به سعادت و کمال برای زوج های جوان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان به اقدامات کانونها و ستاد در خصوص طرح غنی سازی اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: هم اکنون 594 کانون فرهنگی و هنری در سراسر استان همدان فعال هستند.

 

وی ادامه داد: در ایام کرونا کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت خود را تعطیل نکرده بلکه با استفاده از بستر فضای مجازی و در قالب سامانه بچه های مسجد اقدام به ثبت فعالیت ها و ملکرد خود در بخش های مختلف نمودند.

 

وی با بیان اینکه سایت بچه های مسجد در قالب 3 شبستان و 12 رواق فعال است، گفت: مدیران کانونها می توانند فعالیت خوب و مستمری خود را در این سایت ثبت می کنند.

 

ناهیدی فرد افزود: تفاهم نامه سراسری بین معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در خصوص همکاری و هم افزایی بیشتر طرح غنی سازی اوقات فراغت بسته شده است.

 


وی خواستار بهره‌گیری از فضاهای آموزشی مدارس و مساجد برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شد و گفت: با همکاری و تعامل می‌توان از موازی کاری در فعالیت‌های اوقات فراغت جلوگیری کرد.

 

«یوسف سعیدی» در ادامه این جلسه گفت: هم افزایی بیشتر بین دستگاه های فرهنگی در غنی سازی اوقات فراغت نسل جوانان تاثیر چشمگیری دارد.

 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: بیش از 412 پایگاه اوقات فراغت در فضای مجازی و 14 پایگاه حضوری  در سطح استان همدان در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در رشته های مختلف علمی، هنری و ورزشی در حال فعالیت هستند.

 

وی بیان کرد: تا کنون بیش از 32 هزار دانش آموز در سامانه اوقات فراغت آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند.

 

گفتنی است، تعامل و همکاری بیشتر بین کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان و مدارس در جهت غنی سازی اوقات فراغت و همچنین بستن تفاهم نامه از دیگر مباحث ذکر شده در جلسه بود.

 

کد خبر 1074964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha